۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مذاکرات ایران با هدف دستیابی به توافق بود
معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

مذاکرات ایران با هدف دستیابی به توافق بود

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در پایان نشست کمیسیون مشترک مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه، بر عزم جدی کشورمان در این دور از گفتگوها تاکید کرد.

به گزارش بازار،  معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در پایان نشست کمیسیون مشترک مذاکرات، در فرودگاه وین گفت: در این دور از گفتگوها، ایران با ترکیب یک هیئت جدید و با حضور افراد متخصص و مسئول در موضوعات اقتصادی، مالی و بانکی وارد گفتگوها شد و این نشان دهنده عزم جدی طرف ایرانی برای ورود به مذاکرات با هدف دستیابی به توافق بود.

بر اساس این گزارش رویکرد راهبردی ایران تاثیر خود را بر طرف مقابل گذاشت بطوری که برخی از آن‌ها اذعان کردند این ترکیب هیئت نشان دهنده عزم جمهوری اسلامی ایران برای ورود به مذاکرات جدی است.
علی باقری همچنین افزود: ما در دو زمینه، یکی موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی و همچنین موضوع هسته‌ای، دیدگاه‌های ایران را بصورت مستند در قالب دو سند به طرف مقابل ارائه کردیم و طرف مقابل باید پاسخ مستند به این پیشنهادها ارائه کند. براین اساس قرار شد گفتگوها برای چند روز متوقف شود و آن‌ها به پایتخت‌ها بروند و پس از دریافت دستورالعمل‌ها برای ارائه پاسخ مستدل و مستند به جمهوری اسلامی ایران مجدد به وین بازگردند.

باقری همچنین زمان بازگشت مذاکره کنندگان به وین را هفته آینده اعلام کرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha