۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
ایجاد ثبات اقتصادی جهت گیری بودجه ۱۴۰۱ است
سخنگوی دولت:

ایجاد ثبات اقتصادی جهت گیری بودجه ۱۴۰۱ است

سخنگوی دولت با اشاره به جهت گیری بودجه ۱۴۰۱ گفت: این جهت گیری با هدف ایجاد ثبات اقتصادی در کشور است به گونه‌ای که فعالان اقتصادی و مردم بتوانند با آرامش برای سال آینده برنامه ریزی اقتصادی داشته باشند.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: چند روزی است که جلسه هیئت دولت به صورت فوق العاده صبح و عصر برگزار می‌شود تا در حد امکان سند بودجه ۱۴۰۱ در فرصت قانونی و یا سریع‌ترین زمان ممکن تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

وی با اشاره به اینکه تاکید رئیس جمهور بر اتقان و محکم بودن سند بودجه است گفت: با توجه به اینکه سند بودجه مهم‌ترین سند مالی دولت به شمار می‌رود که آثار اقتصادی گسترده‌ای هم برای بدنه اجرایی و هم بخش خصوصی دارد، رئیس جمهور همواره در جلسات بر اتقان سند بودجه تاکید دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در جلسه امروز در حال بحث بر سر تبصره ۱۸ بودجه بودیم. سازمان برنامه و بودجه تحول اساسی را در خصوص این تبصره پیشنهاد داده بود که ایجاد صندوق ویژه‌ای تحت عنوان صندوق پیشرفت و عدالت در سطح ملی مطرح کرد و صندوق‌های استانی نیز ذیل آن قرار داشتند که با هدف حمایت از بخش خصوصی و فعال کردن چرخ اقتصادی کشور بود که مفصل در این زمینه بحث و گفتگو شد.

وی اضافه کرد: تقریبا تمام اعضای کابینه نظرشان را در خصوص این پیشنهاد و ایجاد صندوق ارائه کردند که در نهایت هیئت دولت با تشکیل آن که اصلاح شده صندوق کارآفرینی امید است موافقت کرد.

بهادری جهرمی افزود: البته شب گذشته نیز جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور برگزار که در آن جلسه سعی شد آثاری که بودجه پیشنهادی موجود که سازمان برنامه و بودجه در اختیار هیئت دولت قرار داده است، در حوزه‌های مختلف هم در وضعیت اقتصادی کارکنان دولت در سراسر کشور و همچنین آثاری که بودجه بر فعالیت اقتصادی بخش خصوصی دارد مورد بحث و پایش قرار بگیرد که قریب سه ساعت این جلسه طول کشید و جنبه‌های مختلف آن بررسی شد و رئیس جمهور هم تاکید داشت که سند بودجه ضروری است، برنامه جدی برای ریشه کن شدن فقر مطلق داشته باشد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: تاکید مهمی که رئیس جمهور داشت این بود که بودجه به هیچ وجه کوچکترین اثر تورمی بر کشور نداشته باشد علاوه بر آن این بودجه نه کسری و نه منجر به خلق پول جدید شود که در این زمینه اتفاق نظر کاملی در ستاد اقتصادی دولت وجود دارد.

وی درباره یکی دیگر از محورهای مهم سند بودجه ۱۴۰۱ گفت: تقویت جدی و نگاه جدی به جایگاه و نقش مردم در تمام حوزه‌های اداره کشور که از ویژگی‌های مهم این سند به شمار می‌رود به گونه‌ای که در جای جای بودجه اثر نقش مردم و فعالان بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی کشور می‌بینیم و جهت گیری کلان و محوری توسعه نقش آفرینی فعالان، بخش خصوصی و مردم در حوزه اقتصادی است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: موضوع دیگری که در سند بودجه در حال پایش و بررسی است بحث تطابق برنامه‌های مختلف دولت است.
وی گفت: دولت از ابتدای شکل گیری و حتی پیش از آن سند تحولی را تنظیم کرده بود که در حال تکمیل شدن است، البته نسخه اولیه آن نهایی شده است که سند تحول دولت در ۴ سال آینده محسوب می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: این سند با توجه به اینکه یک برنامه ۴ ساله است ضرورت دارد که با سند بودجه سال آینده نیز همراستا و هم جهت باشد به همین دلیل بر اساس دستور رئیس جمهور مقرر شد تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور تک تک مفاد و برنامه‌های لایحه بودجه را با سند تحول تطبیق دهد تا هیچ نقطه کاستی و ضعفی وجود نداشته باشد به همین دلیل همه ارکان دولت مشغول کار هستند و امکان برگزاری جلسه با معلولان نبود البته مقرر شد رئیس جمهور دیداری با نمایندگان معلولان در حاشیه هیئت دولت داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha