۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
فعالیت ۵۵ واحد تولید کننده قارچ در کردستان/چهار واحد تولیدی تعطیل هستند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

فعالیت ۵۵ واحد تولید کننده قارچ در کردستان/چهار واحد تولیدی تعطیل هستند

سنندج – کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت ۵۵ واحد تولیدکننده قارچ در این استان خبر داد و گفت: کردستان استعدادهای خوبی در این بخش در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، کردستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی یکی از استانهای مستعد کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصول قارچ است.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی کردستان طی چند سال اخیر میزان سرمایه گذاری در راستای ایجاد و راه های واحد تولید کننده قارچ افزایش پیدا کرده و فعالیت های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: ۵۵ واحد تولید کننده قارچ در استان با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار تن قارچ در حال فعالیت هستند.

محمد مرادی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در راستای توسعه و رونق تولید این محصول، گفت:هم اکنون مساحت واحدهای تولید کننده قارچ در استان کردستان ۲۰ هکتار بوده که  برای  ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی با اشاره به این که ظرفیت تولید قارچ در این واحد ها سالانه ۴ هزار تن می باشد، بیان کرد: بیشترین واحدهای تولید کننده قارچ در شهرستان سروآباد و سقز فعالیت دارند که هرکدام سالانه هزار و ۲۰۰ و ۸۳۰ تن ظرفیت تولید دارند.

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به عدم فعالیت ۴ واحد تولید قارچ در استان، اظهار داشت: در صورت فعال شدن این ۴ واحد غیر فعال در استان  ظرفیت تولید به ۴ هزار و ۴۰۰ تن افزایش می‌یابد.

وی ضمن اشاره به اشتغالزا بودن فعالیت های مرتبط با پرورش و تولید قارچ، عنوان کرد: در صورت تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به افراد متقاضی تعداد واحدهای تولیدکننده قارچ افزایش خواهد یافت و به اشتغالزایی در استان کمک می‌کند.

مرادی در پایان با اشاره به آمادگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در راستای حمایت از افراد سرمایه گذار، افزود: حمایت از افراد سرمایه گذار برای راه اندازی واحدهای تولیدی در بخش قارچ یکی از اولویت های اصلی ما به شمار می رود.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha