۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
 اضافه شدن ۸۰۰ مگاوات به مدار تولید برق در کشور از ابتدای دولت سیزدهم
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو اعلام کرد

اضافه شدن ۸۰۰ مگاوات به مدار تولید برق در کشور از ابتدای دولت سیزدهم

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه حدود ۸۰۰ مگاوات از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم به مدار تولید برق افزوده شده است، گفت: تا پیک تابستان ۱۴۰۱ این عدد به حدود شش هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش بازار، علی اکبر کاظمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیروبا بیان اینکه حدود ۸۰۰ مگاوات از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم به مدار تولید برق افزوده شده است، گفت: تا پیک تابستان ۱۴۰۱ این عدد به حدود شش هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت برق کشور از منابع مختلف برق انجام خواهد شد، اظهار کرد: تکمیل خطوط توسعه ای نیروگاه های در حال کار و همچنین از طریق به روزرسانی خطوط انتقال برق تا پیک تابستان، افزایش ظرفیت برق کشور انجام خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از وابستگی گاز و برق به یکدیگر گفت و بیان کرد: هر چه مصرف میزان گاز افزایش پیدا کند، در افزایش تولید جریان برق تاثیر مستقیم دارد. چنانچه نیروگاه ها گاز مورد نیاز را دریافت نکنند، مجبور هستند از سوخت مایع استفاده کنند که تا حدودی می توانند این کار را انجام دهند و چنانچه در مصرف گاز، صرفه جویی صورت نگیرد با محدودیت برق مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تقریبا یک متر مکعب گاز حدود سه کیلو وات برق تولید می کند و این در حالی است که هزینه تمام شده برق بسیار بیشتر از آن چیزی است که از مصرف کنندگان دریافت می شود. در چنین شرایطی، هر چه در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و حساب شده استفاده کنیم، می توانیم برای آینده ذخیره کنیم.

کاظمی از هدف گذاری برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی های تجدید پذیر گفت و عنوان کرد: این میزان به وسیله نیروگاه های خورشیدی و بادی تامین خواهد شد و در آینده نزدیک تفاهم نامه ها و قراردادهای اجرایی آن ها منعقد خواهد شد و شاهد تولید انرژی پاک در کشور خواهیم بود.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha