۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ارزش بالای اتریوم برای سرمایه گذاری در قیاس با بیت کوین
محققان استرالیایی اعلام کردند؛

ارزش بالای اتریوم برای سرمایه گذاری در قیاس با بیت کوین

محققان بیت‌کوین را به‌عنوان بهترین شبکه ذخیره‌سازی ارزش در ارزهای دیجیتال زیر سوال برده‌ و اعلام کردند که اتریوم در مسیر تبدیل شدن به اولین ارز کاهش‌دهنده تورم در جهان است.

به گزارش بازار، محققان دانشگاه های برتر استرالیا با انجام تحقیقاتی جامع، بیت‌کوین را به‌عنوان بهترین شبکه ذخیره‌سازی ارزش در ارزهای دیجیتال زیر سوال برده‌ و اعلام کردند که اتریوم در مسیر تبدیل شدن به اولین ارز کاهش‌دهنده تورم در جهان و جانشینی بهتر برای بیت کوین قرار دارد.  

بر اساس مقاله منتشر شده از سوی این تیم در تاریخ  ۱۸ نوامبر که توسط چهار محقق استرالیایی تهیه شده، آنها به این موضوع پرداخته اند که چگونه ارتقاء EIP-۱۵۵۹ باعث می شود ETH ذخیره بالقوه بهتری برای حفظ ارزش باشد. این تحقیق توسط Ester Félez-Viñas از دانشگاه فناوری سیدنی، شان فولی از دانشگاه Macquarie، جاناتان کارلسن از دانشگاه استرالیای غربی و Jiri Svec از دانشگاه سیدنی انجام شده است.

گفتنی است به‌روزرسانی شبکه EIP-۱۵۵۹ اتریوم در ماه آگوست باعث شد که شبکه بخشی از کارمزد تراکنش های روی شبکه اتریوم کاهشی محسوس داشته باشد. 

در این گزارش آورده شده که در مواقعی، کارمزد تراکنش‌هایی که بیش از ۵۰ درصد از ۱۲۰۰۰ ETH جدید استخراج شده در روز را تشکیل می‌دهند، به لطف EIP-۱۵۵۹ از بین می روند. آنها بر این باورند که با افزایش تقاضا برای اتریوم به دلیل اکوسیستم قوی آن از برنامه های مالی غیرمتمرکز، اتریوم بیشتری سوزانده می شود.

محققان می نویسند که اتریوم در حال حاضر کمتر از بیت کوین تورم دارد.

با توجه به نرخ سالانه ایجاد اتریوم از زمان راه اندازی EIP-۱۵۵۹، افزایش مورد انتظار توکن این ارز در کل میزان عرضه اتریوم تنها ۰.۹۸ درصد است که کمتر از نصف افزایش ۱.۹۹ درصدی عرضه بیت کوین است.
محققان به این نتیجه رسیدند که اتریوم "ویژگی های پوشش تورمی بهتری نسبت به بیت کوین ارائه می دهد، و بنابراین اتریوم ممکن است ذخیره سازی بلندمدت بالاتری نسبت به بیت کوین ارائه دهد.

لازم به ذکر است، به دلیل چاپ بی رویه پول در طول همه گیری و افزایش تورم در سراسر ایالات متحده به ۶.۲ درصد در ماه اکتبر در ایالات متحده، علاقه فزاینده ای در بازار برای خرید و نگهداری بیت کوین به عنوان ابزاری مناسب در برابرتورم ایجاد شد. با این حال، این تحقیق نشان می دهد که سرمایه گذاران ممکن است بخواهند اتریوم را برای این منظور در نظر بگیرند.

طرفداران اتریوم در پاسخ به بیت کوین دارانی که باین ارز را به‌عنوان «پول سخت» یا «پول سالم» معرفی می‌کنند، اتریوم را «پول فوق‌العاده سالم» می‌نامند.

با این حال، حامیان بیت کوین مانند رئیس MicroStrategy، مایکل سیلر، بیت کوین را ترجیح می دهند زیرا آنها آن را از نظر نرخ هش بی نهایت ایمن تر و با توجه به عرضه بدون افزایش و پروتکل به ندرت تغییر داده شده قابل اعتمادتر می دانند.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha