۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
پرداخت یارانه برای تامین ۶۵ میلیون نهال در کشور| تنها ۲ میلیون نهال گواهی شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

پرداخت یارانه برای تامین ۶۵ میلیون نهال در کشور| تنها ۲ میلیون نهال گواهی شد

بوشهر- برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه برای تامین ۶۵ میلیون نهال در کشور خبر داد و گفت: تنها ۲ میلیون نهال گواهی شده است.

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خرما یک غذای کامل است و باید آگاهی لازم به مردم در مورد خواص ارزشمند غذایی این محصول استراتژیک داده شود تا مردم به خرید خرما ترغیب شوند.

وی افزود: استان بوشهر جزو مهم‌ترین تولیدکنندگان خرما به شمار می‌رود و سالانه بیش از ۱۷۵ هزار تن خرما در بوشهر تولید می‌شود که معادل ۱۵ درصد خرمای کشور است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: تامین به موقع آب نخیلات استان بوشهر یک ضرورت غیر قابل انکار است و اصلاح شیوه‌های آبیاری در راستای جلوگیری از کمبود آب نخیلات طراحی و تدوین شده است.

برومندی تصریح کرد: استقرار ۶ میلیون اصله نخل بارور در استان بوشهر نیازمند آب کافی است و در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پیاپی، با کمبود شدید آب برای آبیاری نخیلات مواجه هستیم که باید مرتفع شود.

وی به نخیلات تنگستان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم تکمیل سد خاییز گفت: سد خاییز نیازمند تخصیص اعتبار کافی است و امسال ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد تخصیص یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: تامین نهال از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت جهاد در حوزه باغبانی است و اقدامات موثری در این راستا در سال جاری انجام شد.

برومندی از پرداخت یارانه برای تامین ۶۵ میلیون نهال در کشور خبر داد و افزود: از این تعداد نهال، تنها ۲ میلیون نهال، گواهی شده است.

وی یادآور شد: سفر به استان بوشهر موجبات شناخت کامل از مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان و تولیدکنندگان کشاورزی به ویژه نخیلات شد و امیدواریم بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha