۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
لزوم جایگزینی خرمای مجول به جای ارقام غیر اقتصادی| وزارت صمت برای خرما کارشکنی را کنار بگذارد
نماینده دشتستان در مجلس تاکید کرد:

لزوم جایگزینی خرمای مجول به جای ارقام غیر اقتصادی| وزارت صمت برای خرما کارشکنی را کنار بگذارد

بوشهر- نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم جایگزینی خرمای مجول به جای ارقام غیر اقتصادی تاکید کرد و گفت: وزارت صمت هیچ اقدامی برای خرما نکند، فقط کارشکنی را کنار بگذارد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم رضایی ظهر امروز در نشست تخصصی خرما و صنایع وابسته در سالن لیان بندر بوشهر اظهار داشت: برپایی میز ملی خرما و همچنین نشست تخصصی خرما و صنایع وابسته، گامی در راستای حمایت از باغداران و تولیدکنندگان خرما است.

وی افزود: سفرای کشورهای مختلف و اعضای کمیسیون کشاورزی و مدیران وزارت جهاد کشاورزی و صمت و نمایندگان استان در مجلس و مدیران ارشد استان و آیت‌الله صفایی بوشهری در این نشست مطالب ارزشمندی بیان کردند و البته باید گام‌های عملی برای رفع مشکلات نخلداران برداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: صادرات خرما به روسیه و کشورهای آسیای میانه انجام می‌شود و اگر اتصال مستقیم ایران به روسیه برقرار شود قطعا شاهد توفیقات بیشتری در صادرات خرما هستیم.

رضایی تصریح کرد: کشور آذربایجان مشکلاتی در ارسال و صادرات خرما ایجاد کرده که با اتصال مستقیم ایران به روسیه شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

وی ابراز داشت: در شرایط کنونی، کیفیت خرما مطلوب است و با گسترش صنایع تبدیلی و صنایع بسته بندی خرما، کیفیت بهتر نیز می‌شود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار جایگزینی گونه خرمای مجول به جای ارقام غیر اقتصادی شد و گفت: خرمای مجول از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و بازار بین‌المللی مناسبی نیز دارد که باید مسئولان برای این جایگزینی پای کار باشند.

رضایی با انتقاد از وزارت صمت نیز بیان کرد: مسئولان وزارت صمت، در بحث خرما فقط کارشکنی نکنند و ما انتظار هیچ کاری از این وزارتخانه نداریم فقط دخالت بیهوده و کارشکنی نکنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha