۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
همه طرف‌ها در مذاکرات وین به دنبال از سرگیری برجام هستند
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

همه طرف‌ها در مذاکرات وین به دنبال از سرگیری برجام هستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همه جایگزین‌های احتمالی برجام برای ایران را رد کرد و گفت: همه طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات وین به دنبال از سرگیری برجام به شکل مورد توافق اولیه و تضمین آن هستند.

به گزارش بازار، ماریا زاخارووا گفت: همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات وین به دنبال از سرگیری برجام به شکل مورد توافق اولیه و تضمین آن هستند و این اشتباه است که بگوییم مذاکرات به بن بست رسیده است. روز چهارشنبه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: هیچ جایگزینی برای برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد و پیشنهاد گزینه‌های دیگر، این توافق را دشوارتر می‌کند.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: هر چیزی که برای اجرای کامل برجام لازم است در آن وجود دارد. همه صحبت‌ها درباره طرح جایگزین و سناریوها یا تهدیدهایی مشابه این، اصل موضوع را منحرف می‌کند و قطعاً برای فضای مذاکرات نه تنها مفید نیست که مخرب است. همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات وین به دنبال از سرگیری برجام به شکل مورد توافق اولیه و تضمین آن هستند و این اشتباه است که بگوییم مذاکرات به بن بست رسیده است. ما انتظار داریم که جستجو برای گره گشایی های لازم هر چه سریع تر انجام شود.

هفتمین دور مذاکرات برای بازگرداندن برجام پس از وقفه ی انتخابات ایران، از ۲۹ نوامبر در وین آغاز شد. در طول شش دور از ماه آوریل تا ژوئن، مذاکره‌کنندگان تعیین کردند که کدام تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید برداشته شود و فهرستی از اقدام های تهران برای بازگشت به تعهداتش را تهیه کردند.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha