۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
صدور حواله قیر رایگان برای پروژه‌های عمرانی
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس عنوان کرد

صدور حواله قیر رایگان برای پروژه‌های عمرانی

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: حواله‌های قیر رایگان برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهری و روستایی در حال صدور است.

به گزارش بازار، کاظم دلخوش با اشاره به تخصیص دو میلیون تُن قیر رایگان برای اجرای راه‌های روستایی و شهری که در قانون بودجه سال جاری کشور پیش بینی شده است گفت: از هفته پیش صدور حواله‌های قیر به بخش‌های مختلف آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در بند «ز» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دو میلیون تُن قیر برای روستاها و شهرهای کشور پیش بینی شده است که از این میزان ۴۷ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ درصد سهم بنیاد مسکن، ‌ ۱۷ درصد سازمان همیاری شهرداری‌ها، ۶ درصد سهم سازمان نوسازی مدارس، ۶ درصد سهم آسفالت پاسگاه‌های زیرمجموعه نیروی انتظامی و نظامی و ۳ درصد به قیرآبه و مالچ پاشی در مناطق کویری اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در قانون برای تحویل این دو میلیون تُن قیر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است افزود: وزارت نفت را مکلف کردیم که قیر را ماهانه پرداخت کند که این امر نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، امیدواریم با صدور حواله‌هایی که صورت می‌گیرد بتوان بخشی از مشکلات شهرها و روستاها و بخش‌های مختلف در زمینه قیر را حل کرد.

دلخوش همچنین در خصوص طرح مالکیت صنعتی نیز گفت: این طرح گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است و دارای ۱۵۲ ماده می‌باشد و با هدف تعریف اختراع، شرایط ثبت، حمایت از حقوق مخترع، جلوگیری از تضییع حقوق مخترعان، پیش بینی فرایند ثبت اختراع، امکان اعتراض متقاضیان ثبت اختراع، تعیین تکلیف حقوق مادی و معنوی مخترع، حمایت از جنبه‌های معنوی اختراع و تعیین قواعد برای واگذاری اختراع به صحن علنی مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: مجلس پیشتر کلیات آن را به تصویب رسانده است و از هفته آینده به بررسی برخی دیگر از این جزئیات این طرح خواهد پرداخت.

به گفته آقای دلخوش این طرح که در حمایت از مخترعین کشور در مجلس ارائه می‌شود به صورت قانون آزمایشی از سال ۸۶ تا ۹۸ در کشور اجرا می‌شد، ما در این طرح سعی کرده ایم که برخی از خلاء‌های این قانون را رفع کنیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha