۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
فروپاشی پی‌درپی شرکت‌های تامین کننده انرژی در انگلیس

فروپاشی پی‌درپی شرکت‌های تامین کننده انرژی در انگلیس

شرکت زوگ انرژی بعنوان بیست و پنجمین شرکت انرژی، نامش در فهرست شرکت‌های ورشکسته این کشور ثبت و مجبور به پایان دادن به فعالیتش شد.

به گزارش بازار، شرکت زوگ انرژی که در انگلیس بیش از ۱۱ هزار مشترک داشت به عنوان بیست و پنجمین شرکت انرژی، نامش در فهرست شرکت‌های ورشکسته این کشور ثبت و مجبور به پایان دادن به فعالیتش شد.

تازه‌ترین شرکت قربانی افزایش بهای جهانی گاز، با ارسال رایانامه به مشترکان خود اعلام کرد که ورشکستگی خود را به افجم (نهاد ناظر بر شرکت‌های انرژی در انگلیس) اعلام کرده تا شرکت جایگزین معرفی کند.

افزایش کم سابقه بهای گاز در انگلیس موجب شد، شرکت‌هایی که قراردادهای طولانی مدت با مشتریان بسته اند نتوانند به تعهدات خود عمل کنند و ورشکست شوند.

در سه ماه اخیر که بهای جهانی گاز افزایش یافته است، شرکت‌هایی که تامین انرژی نزدیک به چهارمیلیون مشترک را در انگلیس بر عهده داشتند ورشکست شده اند.

در انگلیس شرکت‌های متعدد انرژی با استفاده از زیر ساخت‌های دولت انرژی مشترکان را تامین می‌کنند و مشترکان مختارند از شرکت‌های مختلف انرژی خود را که معمولا گاز و برق را یک شرکت تامین می‌کند قرار داد منعقد کنند.

شرکت زوگ انرژی سال ۲۰۱۲ برای جلب مشتری در رقابت با شرکت‌های بزرگ انرژی در انگلیس، گاز را با بهای کمتر به مشتریان عرضه می‌کرد و به ویژه بیشتر خانوارهای کم درامد که حتی اندکی کاهش بهای گاز برایشان اهمیت دارد به سراغ این شرکت‌ها می‌روند. انرژی در انگلیس گران و سهم عمده‌ای در سبد هزینه خانوارها در این کشور دارد.

به گفته تحلیلگران، با افزایش بهای گاز و ورشکستگی شرکت‌های انرژی، مصرف کنندگان و مشترکان گاز با قرار دادهای جدید به طور متوسط در فصل زمستان امسال باید ۱۲۰ پوند هزینه اضافه‌تر بپردازند و صدها هزار خانوار را در فقر سوخت قرار می‌دهد. این در حالی است که همه گیری کووید و تعطیلی کسب و کارها به طور چشمگیری درامد خانوارها را کاهش داده است.

به نوشته رسانه‌ها در انگلیس، افزایش کم سابقه بهای گاز و کاهش درآمدها موجب شده است، شمار زیادی از خانوارهای فقیر مجبور شوند میان تامین غذای کافی برای اعضای خانواده یا گرم کردن خانه یکی را انتخاب کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha