۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
دولت در مدیریت دارایی های خود دچار سوء مدیریت است
رئیس سازمان خصوصی سازی:

دولت در مدیریت دارایی های خود دچار سوء مدیریت است

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:‌ دارایی دولت ها به جای خلق ارز هدر می رود.

به گزارش بازار، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: دلیل هدر رفتن دارایی دولت ها، مدیریت ناشایست است و نتیجه آن می شود که به تدریج، دارایی دولت ها آب شده و از بین برود.

او ادامه داد: در بحث مولد سازی دولت ها از دارایی خود می توانند به بهترین شکل ممکن استفاده کنند سوء مدیریت و بهره برداری غیر اقتصادی از املاک و مستغلات دولت، به صورت یک قاعده در آمده است.

قربانزاده تصریح کرد: در تخمین اعداد و ارقام دارایی های دولت و شناسایی آنها دچار چالش هستیم از آنجا که اکثر دولت ها از آنچه دارند، ناآگاهند، کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

او ادامه داد: در سامانه سادا، سامانه جامعه اموال دستگاه های اجرایی چیزی حدود ۵۲۵ هزار ملک به ثبت رسیده که ۳۱۴ هزار مورد آن متعلق به دستگاه های اجرایی و بقیه برای دیگر دستگاه هاست این در حالی است که در ترکیه چیزی حدود سه میلیون و خرده ای ملک به ثبت رسیده وجود دارد که البته با توجه به وسعت و جمعیت ایران، طبیعتاً تعداد املاک متعلق به دستگاه های اجرایی کشورمان باید بیش از اینها باشد اما متاسفانه دستگاه های اجرایی بخش عمده ای از املاک خود را پنهان می کند.

کمک های مردمی در شناسایی اموال دولت، اورژانس درد است
رئیس سازمان خصوصی سازی استفاده از ظرفیت مردمی در شناسایی اموال دولتی را اورژانس درد عنوان کرد.

حسین قربانزاده در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: ظرفیت و پتانسیل مردمی می تواند در شناسایی اموال دستگاه های اجرایی دولت به ما کمک کنند که اصطلاحاً به کمک های مردمی در این خصوص می گوییم، اورژانس درد یعنی اورژانس دارایی های راکد دولت.

او ادامه داد: در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که شناسایی ها و اطلاع رسانی های مردمی در سامانه ای به ثبت برسد که اگر این حرکت آغاز شود این موضوع تبدیل به دغدغه ای برای مردم خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مسئولی که می بیند مردم در معیشت هشتی در گرو ۹ دارند و باز هم بر روی الماسی از دارایی خوابیده حتماً باید آشفته باشد.

قربانزاده ادامه داد: برای رؤسای سه قوه و وزراء و مسئولان دستگاه ها و نهادهای غیر دولتی، اماکن بسیاری وجود دارد حتی اماکنی که غیر نظامی هستند اما در اختیار نیروهای مسلح قرار دارند الی ماشاء الله داریم حتی زمین های مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی هم بسیارند.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha