۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
گریز بیمه ایران از رانش و فروکش! | شرکت بیمه ای که ریسک پذیر نیست
«بازار» گزارش می دهد

گریز بیمه ایران از رانش و فروکش! | شرکت بیمه ای که ریسک پذیر نیست

با آنکه ذات بیمه ها تضمین کننده پرداخت خسارات بیمه گذاران در صورت مواجه آنها با وقوع حواث و بلایای طبیعی و ... است اما برخی شرکت های بیمه در این زمینه ریسک پذیر نیستند و فقط به دنبال سودآوری اند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: شرکت های بیمه به عنوان بنگاههای اقتصادی خدمات رسان علاوه بر نقش آنها در توسعه اقتصاد کشور، باید در خدمات دهی تکیه گاهی امن برای افراد و یا شرکت هایی باشند که در صورت بروز اتفاقات و یا وقوع حوادث و ... حامی و پشتیبانی بی منت آنها شوند.

اما خیلی از شرکت های بیمه به جای عمل به تعهدات خود در امر خدمات رسانی مناسب به مشتریان متاسفانه سودآوری را در اولویت کاری خود قرار داده و توجه چندانی به پوشش بیمه ای گسترده در همه بخش ها را ندارند.

بیمه ایران به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین شرکت بیمه و برخورداری از بالاترین توانگری مالی اخیرا در بخشنامه ای به کلیه واحدهای اجرایی اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی از پوشش خطرهای اضافی نظیر ریزش، رانش و فروکش واحدهای ساختمانی در پی فرونشست زمین خودداری کنند

بیمه با خدمات گسترده اما ریسک پذیر!
به طور مثال بیمه ایران به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین شرکت بیمه و برخورداری از بالاترین توانگری مالی اخیرا در بخشنامه ای به کلیه واحدهای اجرایی اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی از پوشش خطرهای اضافی نظیر ریزش، رانش و فروکش واحدهای ساختمانی در پی فرونشست زمین خودداری کنند.
در متن این نامه آمده است " با توجه به گزارش های واصله از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان زمین شناسی، فرونشست زمین وارد مرحله بحرانی در کشور شده است، به طوری که یک مجتمع مسکونی ۴۰ واحدی در ورامین از وسط نصف شده است و به گفته یک کارشناس محیط زیست ۱۸ استان کشور دچار بحران فرو نشست می باشد. لذا به منظور کنترل ریسک تا اطلاع ثانوی از پوشش خطرهای اضافی ریزش، رانش و فروکش خودداری فرمایند.ضمنا بیمه نامه ها ی تمدیدی که قبلا دارای این پوشش بوده اند، مجددا توسط کارشناس متخصص بازدید و درصورت تائید ایشان و با کنترل و اعمال فرانشیز و loss limit و اخذ مجوز از این مدیریت اقدام فرمائید. بدهی است رعایت و انجام مفاد این نامه مستقیما متوجه مدیران محترم واحدهای اجرایی خواهد بود".

 کسب اطلاع از جزئیات بخشنامه شرکت بیمه ایران در خصوص خودداری واحدهای اجرایی از پوشش بیمه ای خطرهای اضافی ریزش، رانش، و فروکش زمین، از سوی این شرکت بدون پاسخ ماند اما به گفته کارشناسان؛ صنعت بیمه باید با ارایه خدمات متنوع درخدمت مردم باشد

وقتی مسئولان پاسخگو نیستند
«بازار» برای اطلاع از صحت و سقم این موضوع در تماسی با روابط عمومی بیمه ایران خواهان پاسخگویی مدیران و یا کارشناسان این شرکت بیمه ای شد؛ اما درمقابل کارکنان این شرکت با گرفتن شماره موبایل خبرنگار بازار، اعلام کردند؛ منتظر بمانید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کنند، اما هیچ وقت این ارتباط تلفنی با مدیران و یا کارشناسان شرکت بیمه ایران برقرار نشد.
هرچند «بازار» برای کسب اطلاع از جزئیات بخشنامه شرکت بیمه ایران در خصوص خودداری واحدهای اجرایی از پوشش بیمه ای خطرهای اضافی ریزش، رانش، و فروکش این شرکت بدون پاسخ ماند اما به گفته کارشناسان؛ صنعت بیمه باید با ارایه خدمات متنوع درخدمت مردم باشد و برای تامین آرامش خاطر و اطمینان مشتریان به تعهدات خود در زمینه پوشش های بیمه ای اقدام کند نه اینکه با ریسک پذیری از پوشش بیمه ای حوادث طبیعی و ... حذر نماید، بلکه باید بدنبال راهکارهایی اصولی برای پوشش این نوع حوادث شود.

فرار بیمه ایران از رانش و فروکش! | شرکت بیمه ای که ریسک پذیر نیست

کد خبر: ۱۲۰٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد حسن جنیدی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 0
      بیمه ایران نسبت به بیمه های دیگر پول بیشتری از مردم می گیره و مردم هم فقط به خاطر اسمش از این بیمه استفاده میکنند