۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
طرح جهش تولید در دیمزارهای تبریز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام اجرا می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز:

طرح جهش تولید در دیمزارهای تبریز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام اجرا می شود

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای تبریز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فرامرز افشانی عصر چهارشنبه در کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تبریز در محل اداره جهاد کشاورزی تبریز، شهرستان تبریز را در تولید محصولات کشاورزی در استان نمونه دانست و گفت: در بخش زراعت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شد و سه هزار هکتار نیز گندم دیم کشت شده است.

افشانی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، خاطرنشان کرد: در این طرح ۸۰۰ هکتار گندم، ۸۰۰ هکتار جو، ۴۵۰ هکتار نخود و ۲۵۰ هکتار علوفه دیم هدف گذاری شده است.

 اراضی و باغات کشاورزی تبریز باید حفظ شود
بهروز مهدوی فرماندار تبریز نیز در این جلسه گفت: نباید با دید انتفاع به حریم شهرها، باغات و زمین‌های کشاورزی نگاه کرد.

وی احیای باغ‌شهر بزرگ تبریز و باشگاه کشاورزی این شهر را قابل احیا دانسته و گفت: تحقیقات و مطالعات کارشناسان امر در خصوص احیای باغ‌شهر تبریز می‌تواند موجب پیگیری و اقدام عملی در این خصوص گردد.

طرح جهش تولید در دیمزارهای تبریز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام اجرا می شود

مهدوی افزود: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و اداره جهاد کشاورزی باید از باغات و زمین‌های کشاورزی و حرایم شهرها و روستاها صیانت و مراقبت کنند.

فرماندار تبریز با یادآوری مشکل آب در کشور، خاطر نشان کرد: بیش از ۱۲۰ حلقه چاه در شرق تبریز جهت تأمین بخشی از آب شرب شهر حفر شده است و اگر این منطقه را تبدیل به مرکز جمعیتی کنیم، در آینده نزدیک با مشکلات جدیدی روبرو خواهیم شد.

وی تأمین امنیت غذایی را امری مهم دانسته و گفت: مشکل آب اجازه گسترش تبریز را بیش از این نمی‌دهد و نباید با سیاست گذاری غلط تبریز را به نقطه‌ی مهاجرپذیر کشور تبدیل کنیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha