۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
تاثیر افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان بر سودآوری آنها در بورس

تاثیر افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان بر سودآوری آنها در بورس

خبر افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان سودآوری سیمانی ها را در سطح حاشیه سود فعلی حفظ می کند و شرکت هایی که تولید بیشتری دارند روند رو به رشدی خواهند داشت و به همین دلیل به زودی نمادهای گروه مثبت می شود.

بازار؛ گروه بورس: افزایش  حدود ۱۲ درصدی نرخ پایه سیمان در بورس کالا توسط انجمن سیمان اعلام شده و با توجه به اینکه قیمت سیمان پس از اوج قبلی به نرخ سال ۹۹ رسیده بسیاری از شرکت های سیمانی به همین بهانه صف فروش ایجاد کرده اند و تا آنجایی که ممکن است ارزش سهام را کاهش داده اند، از این رو اجرایی شدن این خبر برای سهامداران بسیار با اهمیت خواهد بود.

افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان کمک می کند تا سودآوری سیمان در سطح حاشیه سود فعلی حفظ شود و شرکت هایی که تولید بیشتری دارند روند رو به رشدی داشته باشند به همین دلیل ریسک صنعت را به صفر می رساند.

در واقع این مقدار افزایش نرخ در شرایط کنونی می تواند رشد نرخ انرژی که دولت به تازگی در بودجه هم پیش بینی کرده را پوشش دهد و به عبارتی حاشیه سود شرکت ها حفظ شود.

در شرایط کنونی هر تن سیمان ۱۰۰ متر مکعب گاز  نیاز دارد و اگر نرخ گاز از ۳۰۰ تومان نیمه اول به ۶۰۰ تومان افزایش یابد بهای تمام شده حدود ۳۰ هزار تومان بیشتر می شود.

افت شاخص کل بورس که از دو ماه پیش آغاز شده منجر به افت ارزش سهام تمام گروه ها شده، به طوری که برخی گروه ها مانند سیمانی ها افت بیشتری داشته اند و این مساله تحت تاثیر رکود ساخت و ساز در کشور و تاثیر نوسانات سوخت بر تولید و فعالیت این شرکت ها بوده است، البته نباید نادیده گرفت که این گروه خبر اجرایی شدن مسکن ملی را پیش رو دارند که در صورتی که طبق برنامه پیش برود می تواند به افزایش تولید و حاشیه سود این شرکت ها منجر شود، زیرا در سال های اخیر رکود بازار به کاهش تولید و افزایش هزینه سربار آن ها منجر شده بود و تغییر وضعیت عرضه و تقاضا می تواند به افزایش قیمت سهام سیمانی ها ختم شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha