۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴
دوری از هیجان؛ نگاه به آینده
کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد

دوری از هیجان؛ نگاه به آینده

سهامداران نباید به هیچ عنوان رفتارهای هیجانی از خود نشان دهند و بهتر است مدت زمان سرمایه گذاری را بر روی دارایی های ارشمند خود افزایش دهند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه به رفتار هیجانی سهامداران در بازار اشاره کرد و گفت: علت ایجاد چنین رفتارهایی از سوی سهامداران کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد است که این اتفاق نمی تواند تاثیر چندانی را بر روند معاملات بازار سرمایه داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه عدم آگاهی سهامداران و رفتارهای هیجانی آنها را زمینه ساز روند منفی بازار عنوان کرد و گفت: اکنون سمت تقاضا بدون ورود نقدینگی است که این امر سبب ایجاد افت شاخص بورس و نوسانات منفی بازار شده است.

پورکار قیمت سهام شرکت ها در بورس را به شدت ارزشمند دانست و گفت: سهام دلاری محور و سهم هایی که از p/e مناسبی برخوردارند می توانند بازدهی معقولی را به شرط سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت در اختیار سهامداران قرار دهند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، سرمایه گذاری در این سهام از ریسک چندانی برخوردار نیست و سهامداران می توانند بازدهی بیشتری را در این سهام نسبت به دیگر بازارها کسب کنند.

وی اظهار داشت: بازار به نقطه جذابی برای سرمایه گذاری رسیده است: اکنون از میان بازارهای مالی ارزنده ترین بازار بر ای سرمایه گذاری، بازار سرمایه است و به نقطه ای ارزنده برای سرمایه گذاری  رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بازار سهام به ارزندگی خاصی برای سرمایه گذاری رسیده است اما سهامداران باید این موضوع را مدنظر خود قرار دهند که بازار در همه سهم ها ارزنده نیست بلکه نمادهایی که تولید و فروش خوبی داشتند و سود معقولی را شناسایی کرده اند به عنوان سهامی مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شوند.

پورکار روند معاملات بورس را مورد پیش بینی قرار داد و گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته به نظر می رسد که شاخص بورس تا پایان سال به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برسد و بازار سرمایه تا این کانال رشد خوبی را تجربه کند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش معاملات بازار که رقمی حدود هفت هزار میلیارد تومانی است؛ بنابراین بازار سرمایه نمی تواند سهام همه شرکت ها را برای رشد در بر بگیرد، اگر ارزش معاملات به بیش از هشت هزار میلیارد تومان برسد تعداد بیشتری ازصنایع مورد اقبال بازار قرار خواهند گرفت.

پورکار در ادامه به نوسان اخیر معاملات بورس و عوامل تاثیرگذار بر آن اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی به عنوان اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر نوسان ایجاد شده در معاملات بورس تلقی می شود.

وی به عدم تحریک تقاضا در بازار تاکید کرد و اظهار داشت:  نقدینگی از سمت بازار سرمایه تا حد زیادی وارد اوراق شده است که این امر باعث عدم تحریک تقاضا در بخش سهام بازار شد، همچنین افزایش عرضه در بازار تحت تاثیر برخی از رفتارهای هیجانی منجر به ایجاد نوسانات منفی در شاخص بورس شده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha