بخش خصوصی به دلیل دسترسی نداشتن به شاخص‌های دقیق، امکان برنامه‌ریزی ندارد
نائب رئیس اتاق تبریز:

بخش خصوصی به دلیل دسترسی نداشتن به شاخص‌های دقیق، امکان برنامه‌ریزی ندارد

ابراهیمی، نائب رئیس اتاق تبریز می‌گوید: فعالان بخش خصوصی به دلیل دسترسی نداشتن به شاخص‌های دقیق اقتصادی، قادر به برنامه‌ریزی درست و دقیق برای فعالیت‌های آینده خود نیستند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نائب رئیس اتاق تبریز گفت: یکی از مشکلات ما جمع‌آوری آمار و اطلاعات مربوط به شاخص‌های اثرگذار در توسعه اقتصادی استان است تا بخش خصوصی بتواند به‌درستی برنامه‌ریزی کند.

ابوالفتح ابراهیمی در هفتاد و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، با انتقاد از اینکه بخش خصوصی دسترسی درستی به شاخص‌های دقیق اقتصادی ندارد، اظهار کرد: برای تحقق توسعه پایدار و رشد و رونق تولید، باید شرایطی مهیا شود که فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان امکان برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: اگر می‌خواهیم تغییری در حوزه‌های مختلف استان و شاخص‌های کلان اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی ایجاد شود باید به دنبال پویایی و بهبود وضعیت در اتاق تبریز باشیم.

عابدین خرم با اشاره به اینکه اگر شورای گفت‌وگو فعال باشد، می‌تواند به‌عنوان پیش برنده و موتور محرک اقتصاد استان تأثیرگذار باشد، ادامه داد: این شورا باید خروجی مشخص و عملیاتی داشته و تا حصول نتیجه از سوی مسئولان امر پیگیری شود.

او بر هدفمند شدن جلسات این شورا تأکید کرد و گفت: با رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری توسط بخش دولتی، بخش خصوصی می‌تواند حرکت شتابنده‌ای در جهت توسعه استان داشته باشد.

خرم ادامه داد: برای رسیدن به شاخص‌های اقتصادی مطلوب و بهبود وضعیت اقتصادی استان، هیچ راهی جز تعامل و حرکت رو به رشد مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: شورای گفت‌وگو باید در جهت رسالت راهبردی خود، دستاوردهای مهمی داشته باشد و روزبه‌روز شاهد تغییرات و اتفاقات مبارکی در حوزه اقتصادی استان باشیم.

خرم همچنین از تلاش‌های اثرگذار پورمحمدی، استاندار سابق در ایجاد هماهنگی و همدلی بین بخش‌های دولتی و خصوصی استان قدردانی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در خصوص مشکلات بخش خصوصی گفت: سازمان برنامه‌وبودجه مسئول جمع‌آوری دقیق آمار و اطلاعات مربوط به شاخص‌های اثرگذار استان است و باید تا جلسه آینده آمار دقیقی از وضعیت فعلی استان ارائه کنند.

او ادامه داد: در خصوص موضوع بازرسی کالا نیز باید از طریق شورای گفت‌وگوی مرکز این امر تسهیل شود و درست نیست در این شرایط تحریم بروکراسی زائد اداری و مانع‌تراشی برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد شود.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار سابق آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در این سه سال حضور بنده در استانداری شاهد نهایت صمیمیت و همراهی از طرف مسئولان، نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی و بخش خصوصی و نهادهای امنیتی و انتظامی بودیم.

او افزود: استاندار فعلی استان فردی دلسوز، صادق، واقف به مسائل روز استان است. حضور خرم در استانداری به پیشرفت استان کمک خواهد کرد.

او توسعه را عزم و اراده جمعی عنوان کرده و گفت: شورای گفت‌وگو که متشکل از نخبگان بخش‌های دولتی و خصوصی است، بهترین بستر برای تحقق اهداف به شمار می‌رود.

پورمحمدی گفت: در شرایط بد اقتصادی و شیوع کرونا هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشد و هیچ کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی از کار بیکار نشد.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha