۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین تحت پوشش بیمه قرار گرفت
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی:

۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین تحت پوشش بیمه قرار گرفت

قزوین- معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی قزوین گفت: تاکنون ۴۷ هزار هکتار از اراضی استان شامل باغی و زراعی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی قزوین،‌ محمد طهرانی ها  بیان کرد: از این میزان ۴۵ هزار هکتار مربوط به اراضی زراعی و دو هزار هکتار نیز به اراضی باغی اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: مهلت بیمه گذاری محصولات کشاورزی زراعی و باغی تا پایان آذر ماه جاری ادامه دارد.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی قزوین، یادآور شد: تاکنون ۷۰ هزار راس انواع دام در استان نیز تحت پوشش بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی درآمده اند.

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان قزوینی از بیمه کردن محصولات،افزود: استان قزوین تاکنون در بیمه گذاری محصولات زراعی رتبه پنجم و در محصولات باغی رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

طهرانی ها یادآور شد: حق بیمه محصولات کشاورزی برای سال زراعی جاری با افزایش اندکی روبه‌رو بوده، در حالیکه میزان پرداخت غرامت ها افزایش قابل توجهی یافته و در بعضی محصولات مانند زیتون، انگور و گندم حدود دو برابر رشد داشته است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان قزوین با اشاره به هشدار هواشناسی نسبت به ورود موج جدید سرما در پایان این هفته، گفت: از کشاورزان دعوت می کنیم تا بیمه کردن محصولات خود را به روزهای پایانی موکول نکنند چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند.

طهرانی ها یادآور شد: در سطح کشور سه هزار میلیارد تومان غرامت به کشاورزان برای خسارات وارد شده در دوره قبل پرداخت شد که از این میزان ۶۰ میلیارد تومان در استان قزوین بوده است.

وی اظهار داشت: کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خود می توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا دفاتر نمایندگی بیمه کشاورزی و شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند و اطلاعات لازم را از کارشناسان بیمه ای مستقر در این مکان‌ها دریافت و ثبت نام کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha