۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
از تولید مسکن راضی نیستیم| وزارت صمت بازار سیمان و فولاد را رها کرده است
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با بازار:

از تولید مسکن راضی نیستیم| وزارت صمت بازار سیمان و فولاد را رها کرده است

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزرات صمت در روزهای اول نظارتی بر قیمت سیمان و فولاد داشت اما در حال حاضر این بازار را رها کرده است، اگر نظارت ها انجام نشود شاهد گرانی ها در این بخش خواهیم بود.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه ما در زمینه پرداختن به مقوله مسکن باید به سمت ایجاد یک وزارت مجزا در موضوع مسکن حرکت کنیم،بیان داشت:مسکن موضوع مهمی است و برمسائل اقتصادی و امنیتی تاثر گذار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: از این رو باید یک وزراتخانه وجود داشته باشد که بتواند به درستی مباحث مربوط به مسکن سازی را به صورت مجزا مدیریت کند، اما در حال حاضر این مسئله وجود ندارد و وزراتخانه فعلی توان رسیدن به مباحث صرف حوزه مسکن را ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نظارت بر مصالح ساختمانی پیرو تولید مسکن ضعیف است، بیان داشت: در بحث قیمت فولاد و سیمان وزیر صمت در مجلس آمد و قول داد که گرانی موجود در این بخش را مدیریت می کند اما به نظر بنده وزارت صمت در حال حاضر در مدیریت قیمت مصالح ساختمانی ضعیف عمل می کند و به نوعی این بازار را رها کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: متاسفانه وزرات صمت در روزهای اول نظارتی بر قیمت سیمان و فولاد داشت اما در حال حاضر این بازار را رها کرده است، اگر نظارت ها به همین کم و کیف باشد ما دیگر باید شاهد گرانی ها در این بخش - مصالح ساختمانی - باشیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه نظارت وزیر صمت بر بازار مصالح ساختمانی ضعیف است، اظهارداشت: متاسفانه قیمت مصالح درحال بالا رفتن است و وقتی قیمت مصالح رشد کند،قیمت تمام شده مسکن بالا خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تمام ارکان دولت پیرو تولید مسکن باید پای کاربیایند، بیان داشت: متاسفانه هماهنگی لازم در بین ارکان دولت در زمینه تولید مسکن صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس بیان داشت: باید حضور معاون اول رئیس جمهور را در زمینه هماهنگی بین ارکان دولت، پیرو تولید مسکن در کشور را پررنگ تر کنیم.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر از اجرای قانون جهش تولید مسکن و نهضت تولید مسکن در مجلس و کمیسیون عمران راضی نیستم.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بنده خدا IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      0 0
      وزارت صمت دادیم دست یک آدم جوان و بی تجربه بعد از او انتظار معجزه داریم.