۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
نمایشگاه بین‌المللی خرما با حضور ۱۱ استان خرماخیز در بوشهر گشایش یافت
دقایقی قبل؛

نمایشگاه بین‌المللی خرما با حضور ۱۱ استان خرماخیز در بوشهر گشایش یافت

بوشهر- سومین نمایشگاه بین‌المللی خرما با حضور ۱۱ استان خرماخیز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بندر بوشهر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، سومین جشنواره بین‌المللی خرما با حضور ۱۱ استان خرماخیز و مهمانانی از کشورهای مختلف از دقایقی قبل در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر گشایش یافت.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به جایگاه استان بوشهر در تولید خرما اظهار داشت: بوشهر دارای پتانسیل بالایی در زمینه تولید خرما و محصولات جانبی است و حمایت از تولیدکنندگان در اولویت مدیران استان قرار دارد.

علی باستین افزود: بر اساس آمار موجود بیش از ۶.۲ میلیون اصله نخل بارور در استان بوشهر وجود دارد که حدود ۱۷۵ هزار تن خرما و رطب و خارک تولید و به بازار داخل و خارج ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: توسعه صنایع تبدیلی خرما یک موضوع اساسی برای حمایت از تولیدکنندگان است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که از خام‌فروشی به سمت تولید محصولات مختلف با محوریت خرما حرکت کنیم و شاهد اعتلای جایگاه خرما باشیم.

معاون استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: حدود ۱۵ درصد خرمای تولیدی استان به سایر کشورها صادر می‌شود و ۱۷ درصد خرمای تولیدی بوشهر نیز در استان‌های مختلف کشور مصرف می‌شود و باید در راستای افزایش صادرات خرمای تولیدی گام برداریم.

باستین گفت: نمایشگاه بین‌المللی خرما از امروز به مدت ۴ روز ادامه دارد و ۱۱ استان خرماخیز کشور در این جشنواره و نمایشگاه بزرگ بین‌المللی مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از استان‌های خراسان رضوی، کرمان، فارس، تهران، هرمزگان، سمنان، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی، یزد و بوشهر مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر عرضه خرما و رطب و محصولات مختلف نخل، ماشین آلات و صنایع بسته بندی وابسته به خرما نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شوند و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مشارکت فعالانه در این نمایشگاه بین‌المللی دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات معیشتی مردم اهتمام جدی دارد و بویژه حمایت از تولیدکنندگان داخلی مهم‌ترین اولویت مسئولان است و با توجه به اینکه حدود ۹۰ هزار نفر از مردم استان به صورت مستقیم در حوزه خرما فعال هستند باید از تولیدکنندگان خرما حمایت جدی شود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی خرما در بوشهر تا ۱۲ آذر ادامه دارد و علاقمندان هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha