۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
ساخت مسکن در اراضی مرغوب امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند
نماینده مردم کرج در مجلس:

ساخت مسکن در اراضی مرغوب امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند

عباسی، نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس، گفت: استفاده از اراضی درجه یک و دو به منظور احداث مسکن اقدام مناسبی نیست و امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی، در خصوص بالا بودن هزینه تامین مسکن و لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با وزارت راه و شهرسازی برای تحقق هدف تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال، گفت: به منظور ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در قالب جهش تولید مسکن در گام اول باید زمین مورد نیاز آن تامین شود در این زمینه باید تمامی دستگاه‌های مختلف اقدامات و همکاری لازم را داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید دستگاه‌های دولتی اراضی و زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد، ادامه داد: برخی از اراضی موجود در شهرها درجه یک و دو محسوب می‌شوند که در حال حاضر تحت کشت محصولات کشاورزی قرار دارد. بخش دیگری از اراضی مرغوب در شهرها متعلق به موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشاورزی است که متاسفانه فشارهایی آورده می‌شود تا اینگونه اراضی نیز در اختیار وزارت راه و شرسازی برای تولید مسکن قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از اراضی درجه یک و دو به منظور احداث مسکن اقدام مناسبی نیست و امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند، عنوان کرد: اراضی موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشاورزی به نوعی آزمایشگاه‌های این مجموعه‌ها محسوب می‌شود و باید تا جای ممکن از آنها برای ساخت مسکن استفاده نشود.

عباسی با بیان اینکه برخی از ادارات و دستگاه‌های دولتی اراضی دارند که درجه ۳ و ۴ محسوب می‌شوند اینگونه اراضی باید هرچه سریع‌تر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد تا هدف ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال محقق شود، تصریح کرد: هدف تعیین شده برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال دست یافتنی است اما اولویت ساخت مسکن باید در اراضی درجه ۳ و ۴ باشد.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha