۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۲
«مورگان استنلی» پیش‌بینی قیمت نفت برنت را کاهش داد

«مورگان استنلی» پیش‌بینی قیمت نفت برنت را کاهش داد

بانک مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ را به‌دلیل شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا کاهش داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بانک آمریکایی مورگان استنلی روز دوشنبه (هشتم آذرماه) پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ را از ۹۵ دلار برای هر بشکه به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه تغییر داد، زیرا انتظارهای بازار مبنی بر این است که نوع اومیکرون ویروس کرونا می‌تواند به تقاضای نفت آسیب بزند.

این بانک در یادداشتی اعلام کرد: به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری‌های بازار بر اساس انتظارهای موجود درباره عرضه مازاد ناشی از آزادسازی برنامه‌ریزی‌شده از ذخیره‌سازی راهبردی نفت و افزایش ماهانه تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) انجام می‌شود.

در حالی که می‌توان در آغاز سال آینده میلادی شاهد عرضه مازاد باشیم، احتمال دارد ظرفیت مازاد نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش ‌یابد، زیرا سطح ذخیره‌سازی‌های نفت از مقدار کم کنونی هم کمتر می‌شود.

این بانک اعلام کرد: افزایش دوباره قیمت نفت خام برنت به بالاتر از رقم‌های اخیر به احتمال زیاد اواسط سال ۲۰۲۲ و پس از آن اتفاق می‌افتد.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha