۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
نصب ۶ هزار و ۱۰۰ سامانه انشعابی خورشیدی در بخش خانگی و تجاری
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد

نصب ۶ هزار و ۱۰۰ سامانه انشعابی خورشیدی در بخش خانگی و تجاری

سیگارودی، سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران، از نصب شش هزار و ۱۰۰ سامانه انشعابی خورشیدی در بخش خانگی و تجاری خبر داد.

به گزارش بازار، جعفر محمدنژاد سیگارودی سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران با بیان اینکه نمودار نصب سامانه‌های خورشیدی خانگی در کشور صعودی است، افزود: اگر چه وضعیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی و تجدید پذیر در مقیاس‌های بزرگ به دلیل کمبود منابع مالی با مشکل مواجه است، اما نصب سامانه‌های خورشیدی در مقیاس‌های کوچک و خانگی با استقبال مواجه شده و شرایط خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعرفه برای انرژی تجدید پذیر به بخش خانگی اختصاص می‌یابد گفت: این سامانه‌ها بیشتر در مناطق محروم و کم توسعه یافته احداث شده و هدف از انجام آن کمک به معیشت کشاورزانی است که به دلیل نبود آب امکان کشت ندارند.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران با اشاره به پرداخت وام‌های کم بهره به متقاضیان نصب سامانه‌های خورشیدی در مناطق محروم افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین این تسهیلات کم بهره را به متقاضیان مناطق محروم پرداخت می‌کنند البته اقساط این تسهیلات پس از یکسال و در مدت زمان طولانی تری قابل پرداخت است که این رویه سبب ایجاد جذابیت در نصب سامانه‌های خورشیدی در مناطق محروم شده است.

محمدنژاد با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶۰۰ واحد انشعاب خانگی به بهره برداری رسیده است گفت: این سامانه‌ها از ۵ کیلووات تا ۲۰ کیلووات هستند که ۵ مگاواتی‌ها در بخش خانگی و بالاتر از آن در بخش تجاری و واحدهای صنعتی نصب می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران ادامه داد: هزینه نصب هر کیلووات ساعت سامانه خورشیدی ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان است که این مبلغ با استفاده از وام‌های کم بهره به ساکنان مناطق محروم پرداخت خواهد شد و پس از پایان زمان پرداخت وام که ۵ است همه‌ی این سرمایه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برق سامانه‌های خورشیدی زیر ۲۰ کیلووات ۱۴۵۰ تومان خریداری می‌شود افزود: توسعه این طرح به محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس که در اثر تغییر اقلیم ایجاد شده است کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      0 0
      اگر وام بدن وزیر حرفشان نزنن خوب دولت قبل که مردم را بی اعتماد کرده