۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
چرا سازمان هدفمندی یارانه ها به وظیفه خود درباره تخصیص اعتبارات مربوط به اشتغال عمل نکرده است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

چرا سازمان هدفمندی یارانه ها به وظیفه خود درباره تخصیص اعتبارات مربوط به اشتغال عمل نکرده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: مجلس منابع واقعی برای کمک به اشتغال و تولید در تبصره ۱۸ قانون بودجه پیش بینی کرد اما چرا سازمان هدفمندی یارانه ها به وظیفه خود عمل نمی کند؟

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای بند(الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، گفت: معیشت و درآمد پایدار از طریق تولید و اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های کشور است که مجلس یازدهم در کمیسیون تلفیق با نوآوری و پیش بینی اعتبار لازم در تبصره ۱۸ به این مهم پرداخت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۹ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار پیش بینی شد که تنها ۷۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص و تنها ۶۸۰ میلیارد تومان آن اختصاص داده شد یعنی عددی کمتر از ۸ درصد، افزود: حکایت این تخصیص یادآور داستانی است که فردی سوار تاکسی شد و هنگام پیاده شدن از راننده پرسید که کرایه اش چقدر می شود راننده گفت ۱۰۰ تومان می شود که مسافر بیان کرد رویه ۵۰ تومان است. مردم ۳۰ تومان نیز نمی دهند و در آخر ۱۰ تومان به راننده داد.

وی با طرح این سوال که این چه رفتاری است که دولت با مردم دارد و چرا به فکر اشتغال نیستند و تولید را تقویت نمی کنند، ادامه داد: در ماده ۳۹ قانون برنامه ششم بر تولید تاکید شده است، مقام معظم رهبری نیز بر تولید و اشتغال تاکید دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس منابع واقعی برای کمک به اشتغال و تولید در تبصره ۱۸ قانون بودجه پیش بینی کرد با وجود پیش بینی ۳۲ هزار میلیارد تومان و اینکه این منابع در حال حاضر تحقق پیدا کرده اما کمتر ۸.۸ تخصیص داشته چرا سازمان هدفمندی یارانه ها به وظیفه خود عمل نمی کند؟ چرا سازمان برنامه و بودجه به دنبال تدوین موافقتنامه است؟

وی با بیان اینکه دبیرخانه وزارت اقتصاد و دارایی چرا پایان خردادماه دستورالعمل آن را ابلاغ کرد و ۲ ماه به سامانه فرصت داد، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در آئین نامه صحبت از موافقتنامه کرده است که خلاف قانون است اگر از ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در این تبصره ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان به استان ها تزریق می شد مشکل بیکاری رفع می شد.

عزیزی با بیان اینکه به داد تولید برسید، اضافه کرد: در این تبصره برای حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری، مشاغل خانگی، دانش بنیان ها و ... اعتبارات پیش بینی شده، چرا سازمان هدفمندی یارانه ها اعتبار پیش بینی شده را به صورت صد درصد واریز نمی کند تا دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند و این سوال مطرح می شود که این منابع در کجا هزینه می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته این تبصره ناکارآمد بود، ادامه داد: بانک ها پول نمی دهند باید معضل بیکاری را حل کنیم و از آن جا که مجلس خدمتگزار مردم است به مهم ترین دغدغه آن ها یعنی اشتغال و تولید رسیدگی کرده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha