۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
فعالیت‌های غیرتخصصی در شرکت‌های خودروسازی باید حذف شود
رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو:

فعالیت‌های غیرتخصصی در شرکت‌های خودروسازی باید حذف شود

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت:فعالیت‌های غیرتخصصی خودروسازان موجب شده که اموال و دارایی این شرکت‌ها به جای تمرکز در صنعت خودروسازی در سایر فعالیت‌ها متمرکز شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی درباره فعالیت شرکت‌های خودروسازی در حوزه‌های غیرتخصصی، گفت: قیمت تمام شده در صنعت خودرو بالا است به این معنا که عواملی مانند هزینه مالی یعنی تسهیلات با سود زیاد و جرائم، نیروی مازاد، فعالیت‌های غیرتخصصی و... بر قیمت تمام شده تولید اثرگذار است.

نماینده مردم اراک و کمیجان، خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت‌های غیرتخصصی خودروسازان موجب شده که اموال و دارایی این شرکت‌ها به جای تمرکز در صنعت خودروسازی در سایر فعالیت‌ها متمرکز شود، حتی برخی از این فعالیت‌ها زیان ده نیز هستند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود که فعالیت‌های غیرتخصصی در شرکت‌های خودروسازی حذف شود و خودروسازان تمام توان مالی و سرمایه خود را به صنعت خودرو معطوف کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد:تفاوت قیمت خودرو در بازار در مقایسه با بهای کارخانه‌ای آن، برای مردم قابل پذیرش نیست زیرا اختلاف بسیاری میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد و این موضوع دو اثر منفی دارد؛ نخست آنکه خودروسازان ادعا می‌کنند که تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برای آنان زیان‌ده است و دوم آنکه مصرف‌کننده ناچار است خودرو را با قیمت‌های بالا از بازار خریداری کند.

کریمی با بیان اینکه اختلاف قیمت کارخانه و بازار رانت است که نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود، اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید با به کارگیری راهکارها، ابزارها و سیاست‌گذاری‌های مختلف، اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار را به حداقل قیمت رسانده و صفر کنند.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مجلس با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داده که تیراژ تولید خودرو افزایش می‌یابد و قرعه کشی حذف می‌شود که با این امر فاصله قیمتی خودرو در بازار و کارخانه صفر می‌شود، افزود: خودروسازان باید برای کاهش قیمت تمام شده تولید تلاش کنند تا قیمت خودرو منصفانه و متعادل شود، با تحقق این مهم مصرف‌کننده و تولیدکننده نیز راضی می‌شوند.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha