۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
شکل گیری تورم بی سابقه در قیمت اقلام مصرفی آلمان طی ۲۹ سال اخیر
آژانس فدرال آمار آلمان اعلام کرد؛

شکل گیری تورم بی سابقه در قیمت اقلام مصرفی آلمان طی ۲۹ سال اخیر

داده‌های آماری اولیه روز دوشنبه نشان داد که قیمت‌ مواد مصرفی در آلمان طی ماه جاری میلادی به بالاترین حد خود طی ۲۹ سال گذشته رسیده است.

به گزارش بازار، داده‌های آماری اولیه نشان داد که قیمت‌ مواد مصرفی در آلمان طی ماه جاری میلادی به بالاترین حد خود طی ۲۹ سال گذشته رسیده است. به گفته کارشناسان، افزایش هزینه‌های وابسته به منابع انرژی و همچنین مشکلات ناشی از زنجیره تامین بر این اقتصاد برتر اروپا تأثیری عمیق گذاشته است.

بر اساس این گزارش، آژانس آمار فدرال آلمان (Destatis) اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در این کشور، ۵.۲ درصد افزایش یافته و برای پنجمین ماه متوالی شتاب گرفته است. بنا بر اعلام این آژانس، این مقدار افزایش تورم تا حدی ناشی از جهش ۲۲ درصدی قیمت انرژی در بازارهای اروپایی بوده است. 

از سوی دیگر، کشف نخستین موارد مربوط به ویروس اومیکرون در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، تا حد زیادی منجر به ایجاد التهاب در بازارهای قاره سبز طی روزهای گذشته شده است. 

گفته می شود ترس از بازگشت قرنطینه های بلند مدت و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، منجر به افزایش قیمت ها طی روزهای گذشته در بازارهای آلمان و دیگر کشورهای منطقه یورو شده که البته مشکلات ناشی از زنجیره تامین کالا و ترانزیت در اروپا نیز مزید بر علت بوده است. 

اتحادیه اروپا طی ماه های اخیر، دچار تنش های بی سابقه با کشورهای شرقی قاره اروپا چون بلاروس و لهستان به عنوان هاب باری اصلی اروپا شده که همین موضوع ترانزیت این قاره را تا حد زیادی تحت الشعاع خود قرار داده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha