۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
توسعه ظرفیت‌های علمی بخش راه با دانش بنیان‌ها
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد

توسعه ظرفیت‌های علمی بخش راه با دانش بنیان‌ها

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از این پس دانشجویان مقطع پسادکتری می‌توانند برای تامین نیازهای فناورانه دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بار و مسافر، با این سازمان همکاری کنند.

 به گزارش بازار، داریوش امانی، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشجویان مقاطع تخصصی برای رفع نیازهای تخصصی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بار و مسافر بهره بگیریم افزود: بر همین اساس تفاهمنامه‌ای بین سازمان راهداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت ۵ سال به امضا رسید که طبق آن، از توان دانشجویان مقطع پسادکترا و تخصصی استفاده و از این طریق، نیازهای فناورانه این بخش تامین و بومی‌سازی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سامانه‌های متعدد وابسته به این سازمان از جمله دوربین‌های جاده‌ای نظارت تصویری و ثبت تخلفات، باسکول‌های توزین در حال حرکت، سامانه‌های تردد شمار، سامانه‌های مربوط به جابجایی بار و مسافر و همچنین سامانه‌های صدور صورت وضعیت و بارنامه برخط (آنلاین)، داده‌های زیادی تولید می‌شود افزود: این اطلاعات باید بصورت کاربردی برای بخش‌های مختلف سازمان برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و همچنین سایر دستگاه‌های بهره‌بردار آماده شود.

وی افزود: هم اکنون بخش‌های مختلف سازمان راهداری بر لبه توسعه علمی حرکت می‌کنند و کار جدی ما از همین امروز برای استفاده از توان علمی شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همزمان با ۲۶ آذر ماه و روز حمل و نقل، از محورهای مورد نیاز سازمان برای جلب همکاری شرکت‌های دانش بنیان رونمایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha