۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
 تلاش شرکای اجتماعی، بسیج و دولت برای رفع موانع تولید
معاون روابط کار وزارت تعاون تاکید کرد

تلاش شرکای اجتماعی، بسیج و دولت برای رفع موانع تولید

امروز، جامعه کار و تولید کشور، خط مقدم جنگ اقتصادی است و مدیران تولید به عنوان فرماندهان و کارگران به عنوان رزمندگان در تلاش هستند تا اجازه ندهند، عرصه‌ای از تولید در کشور دچار چالش شود.

به گزارش بازار به نقل  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی‌ فرد در همایش سراسری بسیجیان گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه شرکای اجتماعی، بسیج و دولت باید تلاش کنیم که اجازه ندهیم مانعی بر سر تولید قرار گیرد، افزود: باید از نیروی کار و تولید صیانت کنیم و همه تلاش خود را به کار ببندیم تا کارگران و تولید کنندگان بدون دغدغه بتوانند تولید با کیفیتی را در اختیار مردم قرار دهند.

رعیتی فرد، ضمن تبریک هفته بسیح با اشاره به فرمان حضرت امام «ره» مبنی بر تشکیل بسیج در چهارم آذر ۵۸ افزود: فلسفه تشکیل بسیج، مقابله با تهدید دشمن بود و بسیج تشکیل شد تا تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

وی اظهار کرد: در آن زمان پس از تسخیر لانه جاسوسی و آرایش جنگی آمریکا در خلیج فارس، امام راحل فرمودند که گروه‌های مردمی با محور مساجد بسیج شوند و کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون نیز تفنگدار داشته باشد تا در مقابل دشمن مقاومت کند.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با بیان این که بسیج در ادوار مختلف انقلاب اسلامی خوش درخشیده است، گفت: بسیج توانست در تمام عرصه‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

رعیتی‌فرد ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که پس از آن بیش از ۵۰ کشور به ما حمله کردند، با تکیه بر نیروی بسیج و مردم، نیروهای مسلح توانستند در مقابل کشورها ایستادگی کنند و کارگرانی که در حوزه تولید مشغول به فعالیت بودند بیش از ۱۴ هزار نفر شهید تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: کارگران در دو جبهه می‌جنگیدند؛ هم در تولید تلاش داشتند و نیز در دفاع مقدس، اجازه ندادند تا وجبی از خاک ایران اسلامی به تصرف دشمن درآید. درحالی که در تاریخ ۳۰۰- ۲۰۰ سال گذشته، در تمامی جنگ‌های قبلی، قسمتی از سرزمین خود را از دست دادیم؛ اما در جنگ دفاع مقدس این اتفاق رخ نداد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرازی از مقام معظم رهبری که «بسیج پاره تن مردم است»، اظهار کرد: بسیج در عرصه سازندگی و نیز عرصه سلامت، تلاش کرد که در کنار مردم باشد و نه تنها در شرایط کرونا، بلکه در موقعیت‌های مختلفی مانند سیل و زلزله، با تمام توان و ظرفیت خود برای کمک به مردم استفاده کرده است.

رعیتی‌فرد گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن در وجوه مختلف تلاش می‌کند تا کشور ما را دچار چالش کند، قطعا به روحیه بسیجی بیشتر نیاز داریم.

معاون روابط کار با اشاره به آخرین پیام امام راحل در سال ۶۷ که در هفته بسیج فرمودند، بسیج از الطاف جلیله خداوند است و انقلاب اسلامی از این الطاف جلیله بهره جست، اظهار کرد: قطعا این سخن الهی و معنوی حضرت امام (ره) همواره باید سرلوحه فعالیت بسیجیان باشد.

وی گفت:‌ همچنین مقام معظم رهبری درباره بسیج فرموده‌اند که بسیج سیاسی است، اما سیاست‌زده نیست و ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند در کنار مردم و برای مردم کار کند؛ ان‌شاءالله بتوانیم کشور را به آن اهداف متعالی امام راحل و مقام معظم رهبری برسانیم.

رعیتی فرد با بیان اینکه امروز حوزه کار و تولید کشور، دچار فشار مضاعفی هم از ناحیه تحریم و همه‌گیری کرونا شده است، تصریح کرد: در این شرایط یکی از وظایف اصلی ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حفاظت و صیانت از نیروی کار کشور است که بتوانیم براساس ماده ۹۳ قانون کار تلاش کنیم تا حوزه کار کشور بتواند پرتوان و پرانرژی پیش رود.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور اظهار امیدواری کرد: تلاش کارگران برای ارتقای کیفیت محصولات ایرانی و نیز حمایت مردم از تولید و کالای ایرانی با هم‌افزایی ما را به رشد قابل ملاحظه‌ای برساند.

تشکیل کمیته حفاظت فنی ایمنی کار
معاون روابط کار با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش دارد تا مجری و عامل قانون کار باشد، گفت: این وزارتخانه در یک ماه گذشته، بخشنامه‌ای را به تمامی دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی مرتبط با حوزه دولت، ابلاغ کرد تا براساس آن کمیته حفاظت فنی ایمنی کار با کمک تشکل‌های کارگری در مراکز تولید صنعتی برای صیانت از نیروی کار تشکیل شود.

رعیتی‌فرد ادامه داد: با آموزش ایمنی و حفاظت فنی به کارگران، آسیب‌های ناشی از کار را به حداقل برسانیم؛ درحال حاضر سالیانه، تقریبا ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار به وجود می‌آید که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد به فوت منجر می‌شود. این رخداد یک حادثه تلخی هم برای کارگران و خانواده‌های آن‌ها و نیز حوزه تولید کشور قلمداد می‌شود.

وی همچنین تصویب مجلس شورای اسلامی برای پیوستن به مقاوله‌نامه بازرسی سازمان جهانی کار را از دیگر اقدامات برای صیانت از نیروی کار عنوان کرد و افزود: این اقدام هم برای ارتقای بازرسی و حفاظت فنی حوزه کار موثر است و نیز می‌تواند در راستای ایجاد تعامل بیشتر با جامعه و سازمان جهانی کار برای ارتقای ایمنی موثر باشد.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: همچنین در این بخشنامه برای تشکیل کمیته‌های انضباطی در مراکز تولیدی و صنعتی تاکید شده است تا  همه ارباب‌جمعی حوزه تولید بتوانند از این ظرفیت قانون کار استفاده لازم را ببرند و قطعا کارگران عزیز که دل‌ در گرو این انقلاب و نظام دارند و به فرموده مقام معظم رهبری، یکی از قشرهای وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند، اجازه نخواهند داد که دشمن در آن‌ها رخنه کند و با ایجاد شکاف و نارایتی بتواند فاصله‌ای بین ارکان تولید ایجاد کند.

رعیتی‌فرد ادامه داد: متاسفانه دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا در قشرهای مختلف فاصله و شکاف ایجاد کند و به دنبال بهره‌برداری منافع خود است و امیدواریم که جامعه کار و تولید کشور با همان درایتی که در سال‌های انقلاب داشته و به عنوان نخستین قشری که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش موثری داشت، بتواند از این بحران اقتصادی نیز عبور کند.

نقش بسیج جامعه کارگری در مدیریت کرونا
وی با بیان اینکه بسیج کارگری کارخانجات تلاش کرده است که هم در مراکز تولیدی حفظ انسجام کند و یار کمکی تولید کنندگان و کارگران باشد، گفت: همچنین در شرایط کرونا، بسیجیان در طرح شهید سلیمانی تمام تلاش خود را به کار بستند و با انجام کمک‌های مومنانه به ویژه به دست‌فروشان و کارگران روزمزد و نیز غربالگری و واکسیناسیون اجازه ندادند تا خط تولیدی به علت کرونا دچار مشکل شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری که «کار کارگر عمل صالح است» و نیز حضرت امام (ره) که فرمودند «حیات یک ملت مرهون کار کارگر است»، امیدواریم کارگران عزیز و جامعه کار و تولید کشور قدر کار ارزشمند خود را بیش از پیش بدانند و با تلاش خود سعی کنند با ارتقای کیفیت محصولات تولید ایرانی، در دنیا حرف اول را برای حوزه تولید کشور به ارمغان بیاورند.

در پایان این مراسم از بسیجیان نمونه و فعال شرکت سایپا در مبارزه با کرونا و نیز جهادگران فعال در طرح ملی سلامت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قدردانی شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha