۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
رشد ۲۲۶ درصدی پورت های اینترنت پرسرعت در کردستان/۱۵ روستای دیگر به اینترنت متصل شدند
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

رشد ۲۲۶ درصدی پورت های اینترنت پرسرعت در کردستان/۱۵ روستای دیگر به اینترنت متصل شدند

سنندج – مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به ارتقاء زیرساخت های ارتباطی در این استان، گفت: پورت های اینترنت پرسرعت در استان کردستان طی سه سال اخیر با رشد ۲۲۶ درصدی همراه بوده است.

آزاد حکمت در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه اینترنت پرسرعت در استان کردستان، اظهار کرد: شمار پورت های نصب شده اینترنت پرسرعت در استان کردستان طی سه سال اخیر با رشد ۲۲۶ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه آمادگی واگذاری پورت های جدید به متقاضیان را دارد، ادامه داد: زیرساخت های مورد نیاز در راستای توسعه و ارتقا اینترنت پرسرعت ایجاد شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ضمن اشاره توسعه اینترنت در مناطق روستایی کردستان، اعلام کرد: با اتصال ۱۵ روستای دیگر به اینترنت، تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت خانگی ADSL به ۵۵۵ روستا افزایش یافت.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن اغلب کارها و امورات مردم و استفاده آنان از سرویس ها و درگاه های غیر حضوری که بر بستر دیتا انجام خواهد شد، اظهار داشت: نقش اینترنت و سرویس های ip محور در زندگی روزمره افراد در نقاط شهری و روستایی کاملا مشهود است.

وی با یادآوری شرایط فعلی جامعه که به واسطه اپیدمی ویروس کرونا رخ داده است، گفت: این شرایط میزان استفاده از سرویس های اینترنت توسط مشتریان را افزایش داده است که خوشبختانه با انجام پروژه های توسعه ایی و آینده نگرانه تداوم ارائه خدمات به مشتریان بدون هیچ اختلالی فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: تحت پوشش قرار دادن نقاط روستایی به اینترنت پرسرعت در چند سال اخیر از وظایف مخابرات خارج شده است اما این شرکت در راستای مسولیت اجتماعی و برقراری عدالت در ارائه خدمات گامهای بلندی برداشته است.

وی یادآور شد: مجموعه مخابرات منطقه کردستان بر اساس تدوین برنامه های کارشناسی شده و دستورالعمل های ابلاغی نسبت به ایجاد زیر ساخت و ارائه خدمات و سرویس های اینترنت پرسرعت در استان اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون،۱۵ روستای دیگر به اینترنت پرسرعت مخابرات تجهیز شدند و هم اکنون خدمات مورد نیاز به ساکنین این روستاها ارائه می شود.

حکمت با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد ۱۳۱ هزار و۷۸۲ مشترک اینترنت پرسرعت ADSL در استان فعال هستند اضافه کرد: از این آمار، تعداد ۲۴ هزار و ۹۷۳ مشترک در نقاط روستایی استان ساکن هستند.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha