۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
تعلل شرکت توزیع برق گلستان در ارائه خدمات به صنایع
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان مطرح کرد

تعلل شرکت توزیع برق گلستان در ارائه خدمات به صنایع

گرگان- بهرامی، رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ضمن انتقاد از عملکرد شرکت توزیع برق استان، گفت: شرکت برق استان در بخش توسعه صنایع با تعلل خود به صنعت استان خیانت می کند.

رمضان بهرامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر با کمبود زمین برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان مواجه هستیم و از طرفی شرایط برای حضور بخش خصوصی در منطقه اقتصادی اترک هم فراهم نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان این نکته که منطقه اقتصادی اترک پذیرای استقرار صنایع انرژی بر نیست، اضافه کرد: امکان استقرار صنایع فولاد در منطقه اقتصادی وجود ندارد چراکه انرژی مورد نیاز، به این منطقه آورده نشده است.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن گلستان، هر چند که شرایط منطقه اقتصادی اترک برای صنایع انرژی بر مهیا نیست اما به جز این بخش، زمینی برای واگذاری به سرمایه گذاران در استان داریم.

او با اعلام این نکته که حداقل در ۱۰ سال اخیر کمتر به موضوع الحاق زمین به شهرک‌های صنعتی توجه شد، افزود: در بخش آمایش و سند چشم‌انداز صنتعتی باید به این نکته توجه شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی در استان احداث شد که تمام آن را در مساحت پنج تا ۱۰ هکتار بین سرمایه گذاران تقسیم شد اما به جرات می‌توان گفت که از دهه ۷۰ تاکنون برنامه‌ای برای گسترش زمین شهرک‌های صنعتی تدوین نشده است.

این فعال اقتصادی با بیان این نکته که تنها زمین برای سرمایه‌گذاری همین منطقه اقتصادی اترک است، اضافه کرد: هرچند قرار شده حدود ۱۰۰ هکتار به شهرک صنعتی گنبدکاووس اضافه شود اما به واسطه مشکلات حقوقی این اراضی، شهرک صنعتی گنبد هنوز آماده ورود سرمایه گذار نیست.

منطقه اقتصادی اترک فرصت توسعه صنعت گلستان
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان از منطقه اقتصادی اترک به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: باید دولتمردان زیرساخت‌های مورد نیاز این منطقه را پس از تصویب اترک، فراهم می‌کردند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد شرکت توزیع برق استان، گفت: شرکت برق استان در بخش توسعه صنایع تعلل به خرج می‌دهد، به عبارتی خیانت به صنعت استان می‌کند.

بهرامی با اعلام این مطلب که منابع مالی که شرکت توزیع برق استان در قالب خدمات ار صنایع دریافت می‌کند بسیار زیاد است، افزود: با توجه به این حجم از درآمد، توزیع برق منابع مالی‌اش را در کجا مصرف می‌کند.

او از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش تولید انرژی تجدیدپذیر در منطقه اقتصادی اترک خبر داد و گفت: بخش خصوصی شهامت به خرج داده و برای راه اندازی chp در اترک سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ضمن یادآوری ۹۰ درصد پیشرفت این نیروگاه، اضافه کرد: این اقدام سازنده از سوی بخش خصوصی انجام شده اما سوال اینجاست که سهم دوات در توسعه صنعت منطقه و زیرساخت‌های آن در کجا قرار دارد.

وی از مسیر دسترسی شهرک صنعتی اترک انتقاد کرد و گفت: این مسیر حمل و نقل مناسب برای مرز خروجی یک کشور و ارتباط با کشور cis نیست.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: شهرک صنعتی اترک یک مولودی بود که در یک زمان خاص بدون آماده بودن زیرساخت‌های لازم، متولد شد.

وی ضمن انتقاد از فقدان سند بالادستی توسعه استان، گفت: سند بالادستی فعلی الگو گرفته از تراوشات فکری چند نفر است.

به گفته این فعال اقتصادی، مشکلات استان با ایده روی کاغذ و کلنگ زنی ختم به صلوات حل نمی‌شود؛ متاسفانه در ایده ماندن جز بدبختی چیزی عاید استان نمی‌کند.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha