۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
صادرات فرش دستباف زنجان ۴۰ رصد رشد دارد
رئیس اداره فرش زنجان:

صادرات فرش دستباف زنجان ۴۰ رصد رشد دارد

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش زنجان گفت: طی هشت ماه امسال بیش از چهار میلیون و ۸۰ هزار دلار صادرات فرش دستباف از استان زنجان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دارد. 

 سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زنجان بیش از ۶۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد، گفت: در سال بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع فرش توسط قالی بافان استان بافته می شود.

وی به صادرات فرش دستباف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی هشت ماه امسال بیش از چهار میلیون و ۸۰ هزار دلار صادرات فرش دستباف از استان زنجان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: خوشبختانه طی سالجاری شاهد خوب صادرات فرش دستباف از استان هستیم و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری صادرات فرش دستباف از استان افزایش می یابد. 

جعفری تاکید کرد: بیش از ۴۳ درصد تولیدات فرش دستباف زنجان نیز شامل فرش پشمی درشت بافت است. 

وی با بیان اینکه امیدواریم طی سال جاری با حمایت دولت از فرش بافان تولید صادرات فرش دستباف استان افزایش یابد، ابراز داشت: حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف باعث رونق این صنعت می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: اگر در استان به بیمه قالی بافان توجه شود تولید و صادرات فرش دستباف هم افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha