حملات سایبری در کشور ۳ دسته هستند
رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

حملات سایبری در کشور ۳ دسته هستند

جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رویکرد دشمن، رویکرد ترکیبی شده است و ما نیز باید دفاع ترکیبی داشته باشیم که در این زمینه بسیج نقش اساسی دارد.

به گزارش بازار، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه مراسم هفته بسیج که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد افزود: در رویکرد ترکیبی دشمن، سه ویژگی مردم محوری، زیر ساخت محوری و مبتنی بر فضای سایبری شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این تهدیدات در حوزه‌های برق هم وجود دارد که اقدامات خوبی برای جلوگیری از وقوع آن، انجام دادیم.

جلالی افزود: البته این تهدیدات بیشتر مبتنی بر ضعف‌های خودمان است که طبیعتا با برطرف کردن ضعف‌ها می‌توانیم از وقوع آن‌ها پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: حملات سایبری ۳ دسته هستند، دسته اول، ریز و کم اهمیت با تعداد بالا، دسته دوم حملات متوسط که امنیتی است و توسط دستگاه‌های امنیتی کنترل می‌شود و دسته سوم نیز تهدیدات بالاتر هستنند که زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهند که این موضوع مبتنی بر آسیب پذیری و ضعف‌های خودمان است که اتفاق می‌افتد.

سردار جلالی ادامه داد: بعد از حادثه سوخت در مرکز ملی فضای مجازی تمهیداتی پیش‌بینی شده که با اقدامی پیشگیرانه، آسیب پذیری موجود را برطرف کنیم تا شاهد آسیب پذیری دیگری نباشیم.

وی بیان کرد: امروزه صنعت برق، بدلیل نقش موثری که در حمایت از بخش‌های کشور دارد کاملا در خط مقدم قرار دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای شود و از یک الگوی پدافند ترکیبی استفاده شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha