۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
گوجه فرنگی رکورددار افزایش قیمت در آبان ۱۴۰۰
مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

گوجه فرنگی رکورددار افزایش قیمت در آبان ۱۴۰۰

گوجه فرنگی در آبان ۱۴۰۰ با افزایش قیمت ۳۳.۵ درصدی بیشترین تغییر قیمت را در میان اقلام خوراکی نسبت به ماه قبل به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار، از میان اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور در دومین ماه پاییز، در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۵، ۱ درصد، رشته آش با ۴.۲ درصد و شیرینی خشک با ۴.۰ درصد بیش‌ترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:
در این گروه، اقلام مرغ ماشینی با ۷، ۸ درصد و ماهی قزل آلا با ۶.۹ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پنیر ایرانی پاستوریزه با ۴، ۵ درصد، کره پاستوریزه (کره حیوانی)   با ۴.۲ درصد و دوغ پاستوریزه  با ۳.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ۴.۱- درصد و روغن مایع با ۰.۴- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

میوه و خشکبار:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیموترش با ۴، ۵ درصد و هلو با ۴.۳ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه پرتقال با ۲۲.۸- درصد و موز با ۱.۴- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

سبزیجات و حبوبات:
در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با ۳۳، ۵ درصد،   فلفل دلمه ای با ۱۵.۸ درصد و سیب زمینی با ۱۲.۰ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ۲۴.۵- درصد و خیار با ۶.۴- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:
در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ۱۳، ۳ درصد و سس گوجه فرنگی با ۵.۱ درصد می‌باشد.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha