۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
تامین آب و برق نیاز جدی منطقه آزاد اینچه برون است
مدیر معین منطقه آزاد اینچه برون؛

تامین آب و برق نیاز جدی منطقه آزاد اینچه برون است

گرگان- اکبری مقدم، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان این که ظرفیت برق اینچه برون فقط ۳مگاوات است، گفت: تامین آب و برق برای این منطقه ضروری است.

علی اوسط اکبری مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار درباره آخرین وضعیت منطقه آزاد اینچه برون، با بیان این نکته که موقعیت جغرافیایی این منطقه شرایطی خوبی را برای تجارت ایجاد کرده، اظهار کرد: با این حال بحث تامین آب در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

مدیر معین منطقه آزاد اینچه برون گلستان ادامه داد: برای حل این مساله با حفر یک حلقه چاه در منطقه هزار هکتاری اترک کمک گرفته شده است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که چاه منطقه اقتصادی اترک هفت لیتر در ثانیه تولید آب می‌کند، افزود: براین اساس طی مکاتباتی که با استانداری داشتیم مقرر شد تا از ظرفیت آب خزر با استفاده از دستگاه آب شیرین کن بهره‌مند شویم.

به گفته اکبری مقدم، منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون در حال حاضر با ۳۰ درصد پیشرفت جلوتر از سایر مناطق آزاد جدیدی است که به تازگی مصوب شده اند.

مدیر معین منطقه آزاد اینچه برون گلستان از تعیین مشاور برای مطالعه طرح جامع این منطقه خبر داد و گفت: خوشبختانه اقداماتی در بخش برق مانند مطالعه طرح انتقال برق ۶۳ مگاواتی از نیروگاه علی آباد انجام شده است.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر ظرفیت برق این منطقه فقط ۳مگاوات است، یادآور شد: استقرار اداره کل گمرک و وجود خطوط ریلی بین گلستان و ترکمنستان از ویژگی مهم این منطقه به شمار می‌رود.

گفتنی است اردیبهشت امسال منطقه آزاد تجاری-صنعتی اینچه برون با ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مصوب شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha