۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
وزارت نفت دیپلماسی قوی انرژی را جایگزین دیپلماسی انفعالی گذشته کرد
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نفت دیپلماسی قوی انرژی را جایگزین دیپلماسی انفعالی گذشته کرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان نشان داد وزارت نفت ما می‌تواند دیپلماسی قوی انرژی را جایگزین دیپلماسی انفعالی گذشته کند.

به گزارش بازار، عبدالعلی رحیمی مظفری به توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: بی‌شک سوآپ گازی برای ما با توجه به اینکه دارای ذخایر عظیم انرژی در دنیا هستیم از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه چنین قراردادی همانند پیمان شانگهای قدرت چانه‌زنی ما را در سطح بین‌المللی افزایش خواهد داد، افزود: توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان هم می‌تواند قسمتی از نیاز بخش‌های شمالی کشور به گاز را برطرف کند و هم از لحاظ سیاسی و اقتصادی می‌تواند برای ما مفید باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این قرارداد، نه‌تنها شکننده و بی‌اثر بودن تحریم‌ها را نمایان کرد، بلکه نشان داد که می‌توان روابط با همسایگان را بدون دخالت قدرت‌های استکباری تحکیم بخشید.

رحیمی‌مظفری بیان کرد: سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان نشان داد وزارت نفت ما می‌تواند دیپلماسی قوی انرژی را جایگزین دیپلماسی انفعالی گذشته کند.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha