۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
انتقال ۷۱۰ نفر از هموطنان خارج از کشور به ایران/ جزئیات انجام پنجمین پرواز از استانبول به تبریز
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد

انتقال ۷۱۰ نفر از هموطنان خارج از کشور به ایران/ جزئیات انجام پنجمین پرواز از استانبول به تبریز

تبریز- مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از انجام پنجمین پرواز برای باز گرداندن ایرانی‌های خارج از کشور به ایران از طریق استانبول به تبریز گفت: ۱۵۰ نفر از هموطنانی که عمدتا از هم استانی‌ها هستند و مدت‌ها در ترکیه بلاتکلیف بوده‌اند به کشور منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی فرودگاه تبریز، رامین آذری امروز اظهار داشت: باتوجه به بسته بودن مرزهای زمینی، انتقال هموطنان و هم استانی‌هایی که در خارج از کشور مانده‌اند صرفا از طریق مبادی پروازی امکان‌پذیر است.

وی افزود: انجام این نوع پروازها نیز در مواقع ضروری صورت می‌گیرد و در اثر فشارهایی که برای انتقال هموطنان مانده در خارج از کشور و زمانی که تعداد مسافران به بیشترین حد نصاب برسد.

وی گفت: با توجه به استقرار گروه‌های لازم از جمله اکیپ‌های وزارت بهداشت و درمان و هلال احمر در پای تمام پروازها بخصوص پروازهای خارجی نظیر آنچه اشاره شد تمام پروتکل‌های مورد نیاز و تاکید شده رعایت و مسافران به صورت دقیق کنترل و غربالگری می‌شوند.

آذری تاکید کرد: در صورت مشاهده مورد مشکوک اکیپ‌های دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انتقال بیمار به مراکز درمانی و قرنطینه اقدام می‌کنند.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی از انجام پنجمین پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز برای انتقال هموطنان خبر داد و اضافه کرد: این پرواز صبح روز پنج شنبه و بدون مسافر از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به سمت استانبول تیکاف خواهد کرد.

وی این پرواز را متعلق به شرکت هواپیمایی معراج عنوان کرد و تصریح کرد: ۱۵۰ نفر از هموطنانی که عمدتا از هم استانی‌ها هستند و مدت‌ها در ترکیه بلاتکلیف بوده‌اند به کشور منتقل خواهند شد.

آذری در مورد مراحل ضدعفونی پروازها یادآور شد: تمام پروازها بخصوص پروازهای خارجی قبل و بعد از انجام تیکاف بصورت کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی افزود: به دلیل ارتباط مستقیم پرسنل فرودگاه بین‌المللی تبریز با اقشار متعدد این عزیزان نیز به صورت روزانه چکاپ کامل می شوند.

وی با اشاره به انجام ۴ پرواز برای انتقال هموطنان باقی مانده در خارج از کشور گفت: تاکنون ۷۱۰ نفر از هموطنان با استفاده از این پروازها از استانبول به تبریز منتقل شده‌اند.

به گفته آذری از مجموعه پروازهای یاد شده شرکت‌های هواپیمایی آتا، ایرتور، ماهان و معراج این تیکاف‌ها را با هماهنگی شرکت فرودگاه‌های کشور و طی مراحل قانونی  و کسب مجوزهای لازم از سوی نهادهای ذیربط، انجام داده‌اند.

کد خبر: ۱۲٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha