۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
تعلیق تحریم‌ها را نمی‌پذیریم| آمریکا باید خسارت ۷۰ میلیارد دلاری تحریم نفت ایران را جبران کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

تعلیق تحریم‌ها را نمی‌پذیریم| آمریکا باید خسارت ۷۰ میلیارد دلاری تحریم نفت ایران را جبران کند

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته اصولی جمهوری اسلامی ایران لغو کامل تحریم هاست آنهم با امکان راستی‌آزمایی برای ایران و اینکه این تحریم‌ها بازگشت ناپذیر شود.

مالک شریعتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره از سرگیری مذاکرات وین گفت: اینکه مذاکرات به نتیجه برسد و یا خیر، پاسخی است که باید طرف های مذاکره کننده ایران بدهند چرا که ایران تعهدات خود را در گذشته عمل کرده و در حال حاضر نوبت طرف‌های غربی است که وظایف خودشان را گرچه با تأخیر انجام دهند.

وی تاکید کرد: خواسته اصولی جمهوری اسلامی ایران لغو کامل تحریم هاست آنهم با امکان راستی‌آزمایی برای ایران و اینکه این تحریم‌ها بازگشت ناپذیر شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: همچنین نباید مجدداً به بهانه‌های مختلف، تحریم جدیدی علیه ایران وضع شود؛ طبق گزارش های رسمی مراکز پژوهشی و سیاستگذاری جمهوری اسلامی ایران این راستی‌آزمایی زمان‌بر است و حداقل ۶ ماه زمان می برد که ایران مطمئن شود که لغو تحریم ها به صورت واقعی اتفاق می افتد.

شریعتی با بیان اینکه طرف‌های غربی باید بپذیرند که ابتدا تحریم‌ها لغو شود، گفت: تحریم ها باید به طور کامل لغو شود و ما تعلیق و امثال اینها را نمی‌پذیریم و ثانیاً راستی‌آزمایی هم به عهده جمهوری اسلامی ایران باشد.

 وی تاکید کرد: در وهله دوم، باید طرفهای غربی خسارت هایی که از قبل عدم اجرای تعهدات شان به جمهوری اسلامی ایران زدند جبران کنند؛ در یک رقم که خود آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند، گفته اند که ما ۷۰ میلیارد دلار به جهت تحریم نفتی ایران به ایران خسارت زدیم و این رقمی هست که خود آنها اعلام کرده اند و باید آن را جبران کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha