۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
بازار رمز ارزها بازهم سبز پوش شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بازار رمز ارزها بازهم سبز پوش شد

در روز هشتم آذر سال ۱۴۰۰ ارزش بیت کوین به بیش از ۵۵ هزار دلار و ارزش اتریوم به بالغ بر ۴۱۰۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: با وجود افزایش نگرانی ها در مورد شیوع سویه اومیکرون کرونا در دنیا، بازار رمز ارزها در روز ۸ اذر سال ۱۴۰۰ سبزپوش بود. طبق گزارشهای موجود در این روز ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۵۵ هزار و ۷۹۶  دلار بود که ۲.۶۷ درصد نسبت به روز قبل از آن رشد کرد. در این روز ارزش هر اتریوم با تجربه رشد بالغ بر ۳.۰۲ درصدی نسبت به روز قبل از آن به ۴۱۸۳  دلار بود. ارزش هر رمز ارز XRP در روز هشتم اذر به مرز ۹۴ سنت رسید و دوج کوین ارزشی برابر با ۲۰ سنت داشت.

ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها در این روز برابر با ۲.۴۴هزار میلیارد دلار بود و با توجه به وضعیت ایجاد شده در دنیا انتظار می رود این بازار با نوسان ارزش روبرو شود. اما همچنان یکی از اصلی ترین نگرانی های دنیا در مورد حملات سایبری به کیف پول های دیجیتال است.

مراکز مطالعاتی هشدار داده اند در سال ۲۰۲۲  افزایش شمار حملات سایبری در دنیا بسیار محتمل است و این مساله می تواند برای افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند چالشهای زیادی ایجاد کند. در یک سال اخیر بارها هکرها اقدام به برداشت از کیف پول های الکترونیک کردند و استفاده گروه های تروریستی و مجرمان از منابع مالی مجازی باعث شده بود تا نگرانی های زیادی در این زمینه ایجاد شود.

حال که پیش بینی ها از احتمال افزایش شمار حملات سایبری در سال جدید خبر می دهند، سرمایه گذاری در این بازار با ریسک بیشتری همراه خواهد بود که این مساله می تواند تاثیر دو جانبه ای روی بازار داشته باشد. از یک طرف تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار کاهش پیدا می کند زیرا ریسک بالاتری دارد و از طرف دیگر سرمایه گذاران انتظار کسب سودهای بیشتری را  دارند که باعث می شود تا نوسان در این بازار بیشتر شود.

از طرف دیگر برخی از کشورها محدودیتهایی برای فعالیت در بازار رمز ارزها ایجاد کرده اند زیرا بر این باورند که بازار نوسان زیادی دارد و پتانسیل زیادی برای نابود شدن سرمایه های افراد را دارد. از طرف دیگر بازار رمز ارزها پشتوانه دولتی و بانکی ندارد و نمی توان چندان به ان اعتماد کرد. به همین دلیل در کشورهایی مانند چین و هند فعالیت در این بازار ممنوع است.

اما مساله دیگر در رابطه با دوج کوین است.  پیش بینی ها از احتمال افزایش ارزش ان در هفته های باقی مانده سال حکایت دارد. ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا اصلی ترین حامی این بازار است و در ماه های اخیر بارها در مورد آن صحبت کرده است و هر بار که او توییتی در حمایت از این رمز ارز منتشر می کرد، ارزش ان با سرعت زیادی افزایش پیدا می کرد.

 طبق گزارشهای ارایه شده  توسط وب سایت اینوستینگ دیلی، ارزش دوج کوین در هفته اخیر برای سومین بار از اوریل  سال ۲۰۲۱ تا کنون کاهش پیدا کرده است. این رمز ارز یکی از محبوب ترین رمز ارزها در دنیا است و ارزش سرمایه موجود در این بازار برابر با ۲۶ میلیارد دلار است.طی دو روز اخیر ارزش سرمایه موجود در این بازار ۱.۲ میلیارد دلار رشد کرده است.

این رمز ارز در ماه های اخیر مورد استقبال شمار زیادی از سرمایه گذاران قرار گرفته است و جوانان اصلی ترین گروهی هستند که برای سرمایه گذاری در این بازار اقدام کرده اند.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha