۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
پیش‌بینی کاهش تولید مس در جهان

پیش‌بینی کاهش تولید مس در جهان

واحد ذوب مس چوکویتاکاتا متعلق به کودلکو به‌ عنوان غول معدنی شیلیایی حداقل به مدت سه ماه به‌ منظور ارتقای وضعیت زیرساخت‌ها بسته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با این اتفاق، تولید مس کاهشی شود.

به گزارش بازار، واحد ذوب مس چوکویتاکاتا متعلق به کودلکو به‌ عنوان غول معدنی شیلیایی حداقل به مدت سه ماه به‌ منظور ارتقای وضعیت زیرساخت‌ها بسته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با این اتفاق، تولید مس کاهشی شود.

با اعلام مسئولان، عملیات تولیدی در این واحد از سپتامبر تا نوامبر ۲۰۲۲ عملا متوقف و این کارخانه بسته خواهد شد تا عملیات بهبود زیرساختی به منظور ارتقا تولید در پیش گرفته شود.

بر این اساس، تولید مس تصفیه شده کاهش خواهد یافت و اکثر تولید به شکل کنسانتره خواهد بود. این واحد یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید مس جهان است که در سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۰۱ هزار تن تولیدات فلز سرخ و ۱۰۰ هزار تن کنسانتره داشته است.

گفتنی است مذاکرات قراردادهای فروش در حال حاضر با کشورهای اروپایی، چین، ایالات متحده آمریکا و آسیا برای سال ۲۰۲۲ در حال انجام است که در این میان ارزش حجم معاملات با چین در سال گذشته به هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha