۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
دهک‌های درآمدی جامعه بصورت شفاف تعریف شوند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دهک‌های درآمدی جامعه بصورت شفاف تعریف شوند

نظری خانقاه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دولت باید در لایحه بودجه ای که به مجلس شورای اسلامی می آورد دهک های درآمدی را تعریف کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدغنی نظری خانقاه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص دهک بندی‌های درآمدی جامعه، گفت: همان گونه که عموم جامعه اطلاعاتی از دهک بندی های موجود ندارند، نمایندگان نیز از بهم ریختگی و عدم شفافیت در دهک بندی های درآمدی جامعه ناراضی هستند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید در لایحه بودجه ای که به مجلس شورای اسلامی می آورد دهک های اجتماعی را تعریف کند، در لایحه بودجه سال آینده این مسئله را از دولت درخواست می کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرکز آمار ایرانیان که وابسته به سازمان برنامه و بودجه کشور است، متولی دهک بندی درآمدی جامعه محسوب می‌شود و باید تعریفی واحد و مشخصی از دهک ها را به ما ارائه کند و آن تعریف خاص و مشخص، ملاک تصمیم گیری همه ارگان ها باشد.

نظری با تاکید بر اینکه باید دولت را مکلف کنیم که دهک بندی درآمدی جامعه را، در تبصره چهارده قانون بودجه قید کند، عنوان کرد: لایحه بودجه در واقع اساس فعالیت های مالی کشور محسوب می شود که بیشترین هزینه های مالی در تبصره چهارده آن قید شده و معیار تصمیم گیری این تبصره نیز همان دهک هایی است که شفافیتی در آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ در خصوص برنامه های سازمان برنامه و بودجه گفت: طی جلساتی که با آقای میرکاظمی داشته‌ایم، اعلام کرده اند که لایحه بودجه سال آینده بدون کسری بسته می‌شود تا فشار تورمی به مردم وارد نشود اگر چنین اتفاقی رقم بخورد دیگر نیاز نیست آن طور که در سنوات گذشته صورت گرفته است، از بانک مرکزی درخواست پول پرقدرت شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha