۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای راه‌آهن بوشهر به شیراز
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای راه‌آهن بوشهر به شیراز

بوشهر- مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از نیاز به سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل راه‌آهن بوشهر به شیراز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی اظهار داشت: در ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر که ۱۶ مهرماه جاری انجام شد، تامین منابع مالی مورد نیاز قطعه‌های پروژه  خط ریلی بوشهر - شیراز  از منابع مختلف در دستور کار قرار گرفت که در این ارتباط ۲۰۰ میلیون دلار برای این پروژه در استان بوشهر و ۲۰۰ میلیون یورو نیز از محل سفر رئیس جمهوری به استان فارس برای این پروژه تصویب شده است.

وی افزود: از مجموع ۴۵۰ کیلومتر مسافت پروژه راه آهن بوشهر - شیراز، ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر و مابقی در استان فارس قرار دارد که در زمان حاضر قطعه ۱۰ این پروژه در بوشهر و یکی از قطعه‌ها نیز در شیراز در حال کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بعد از سفر رئیس جمهور در نشستی که مسئولان استان بوشهر و فارس در دفتر معاون اول رئیس جمهوری برگزار کردند قرار شد ۲۰۵ کیلومتر مسیر اهرم - عسلویه نیز به راه آهن بوشهر - شیراز اضافه شود.

رستمی تصریح کرد: براساس پیشنهادهای اولیه قرار بر این شد که مسیر پروژه راه‌آهن از سمت بوشهر به عسلویه از سوی مجموعه وزارت نفت و با همراهی پتروشیمی‌ها احداث شود و مسیر بوشهر - شیراز نیز غیر از سهم تهاتر نفتی؛ سقف تهاتر نفتی، اعتبارات ماده ۵۶ و قانون بودجه برای سال‌های آینده افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در موضوع احداث راه‌آهن بوشهر-شیراز تامین اعتبار آن از محل تهاتر نفت در دستور کار قرار دارد که تحق این مهم باید با اصلاح قانون بودجه و یا مصوبه سران قوا انجام شود تا امکان تهاتر نفتی برای سال‌های آینده نیز وجود داشته باشد.

رستمی گفت: برآورد کنونی برای راه‌آهن بوشهر - شیراز حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان و برآورد اجرای پروژه راه‌آهن شیراز- بوشهر - عسلویه ۳۳ هزار میلیارد تومان است و انتظار می‌رود در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در مدت چهار تا پنج سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: اگر فاینانس و تهاتر نفتی براساس دلار انجام شود چون در بحث دلار تورم نداریم همین رقم ولی در بحث ریالی برآورد ما برای ساخت این پروژه در دوره ساخت چهار تا پنج سال ۵۲ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha