۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
افزایش ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا تابستان سال آینده
وزیر نیرو عنوان کرد

افزایش ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا تابستان سال آینده

وزیر نیرو از افزایش ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه‌ تجدیدپذیر به توان تولید برق کشور تا تابستان سال آینده خبر داد.

به‌ گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اظهار کرد: با توجه به کسری تولید برق نسبت به تقاضای آن، ضرورت داشت که برای تامین بخشی از این کسری‌ها برنامه‌ریزی کنیم و بر این اساس برنامه‌ای که طی چهار سال آینده پیش بینی کردیم، افزایش ۳۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور است به گونه‌ای که ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را در سطح کشور به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی کرده بودیم تا ۵ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور بیفزاییم اما با تلاش‌های انجام گرفته توانستیم که یک هزار مگاوات را هم به این برنامه اضافه کنیم. این ۶ هزار مگاوات شامل ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰۰۰ مگاوات هم ارتقای توان تولید یا به‌روز کردن نیروگاه‌های موجود است.

وزیر نیرو ادامه داد: تا به این لحظه در مجموع چهار واحد با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده و به شبکه سنکرون شده است. در طول ماه‌های آینده نیز یکی پس از دیگری این واحدها به بهره‌برداری می‌رسند البته امیدواریم در تامین منابع آن‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها شاهد کمک دولت و مجلس باشیم تا این منابع به موقع تزریق شوند.

محرابیان گفت: با بسیج منابع داخلی کشور شامل اعتبارات بودجه‌ای و سرمایه های سرمایه گذاران، بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و روش‌های مختلفی که برای تامین مالی وجود دارد می‌توانیم برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به تولید ۹۰۰ مگاوات برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور، افزود: این ظرفیت محصول سال‌ها سرمایه گذاری است اما برای تابستان سال آینده پیش بینی کردیم که ۵۰۰ مگاوات دیگر را به ظرفیت نیروگاه‌ها تجدیدپذیر کشور اضافه کنیم.

وی ادامه داد: نیروگاه های تجدیدپذیری که برای تابستان پیش‌بینی کردیم، انواع مختلفی دارد و شامل نیروگاه های خورشیدی، بادی، زیست توده و نخستین نیروگاه زمین گرمایی است که این نیروگاه زمین گرمایی در منطقه مشگین شهر به بهره برداری می‌رسد.

وزیر نیرو بیان کرد: امیدواریم این نیروگاه زمین گرمایی را که از خیلی سال پیش عملیات آن شروع شده اما به بهره‌برداری نرسیده بود، طی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha