۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
برنامه ریزی برای انجام کشت انتظاری محصولات کشاورزی در همدان
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد:

برنامه ریزی برای انجام کشت انتظاری محصولات کشاورزی در همدان

همدان - بایگانه، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برنامه ریزی برای انجام کشت انتظاری محصولات کشاورزی در همدان خبر داد.

علی بایگانه در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه سالانه بین ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار هکتار در استان همدان سطح زیر کشت محصولات زراعی است که حدود ۲۰۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و الباقی بصورت دیم کشت می شود، گفت: محصولات آبی شامل گندم، جو، سیب زمینی، چغندر قند و نباتات علوفه ای است و محصولات دیم شامل غلات است.

بایگانه بیان کرد: سالانه بین سه تا سه و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی تولید می شود اما متاسفانه به دلیل بارندگی کم سال گذشته این میزان کاهش پیدا کرد و در سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ که به اتمام رسید حدود سه میلیون و
۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شد و بخش عمده آن شامل غلات ، نباتات علوفه ای و سیب زمینی و چغندر بود.

بایگانه گفت: آخرین برداشت محصولات زراعی مربوط به سیب زمینی و چغندر بود که برداشت سیب زمینی به اتمام رسیده اما در شهرستان های جنوبی استان همدان در مزارع محدودی چغندر در حال برداشت است.

وی عنوان کرد: استان همدان قطب تولید سیب زمینی کشور است و سالانه حدود یک میلیون تن سیب زمینی و نزدیک به ۵۰۰ هزار تن چغندرقند در استان همدان تولید می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همچنین بابیان اینکه امکانی که برای مناطق سرد سیر وجود دارد کشت انتظاری است که از اوایل آذر ماه کشت و در خرداد ماه برداشت می شود، گفت: می توان این روش را در زمین های آیش و در
تناوب با غلات کشت کرد.

بایگانه بیان کرد: محصولاتی چون حبوبات، نباتات علوفه ای و دانه های روغنی چون گلرنگ را می توان به صورت انتظاری کشت نمود.

ویبا بیان اینکه کشت انتظاری را در زمین های آیش انجام می دهند که سبب حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد و باعث درآمد زایی خوب برای کشاورز می شود، یاد آور شد: در کشت انتظاری مراحل رشدی گیاه نسبت به کشت بهاره سریع تر است.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha