۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کارخانه سولفات پتاسیم ایوان فعال شد
رئیس صمت ایلام:

کارخانه سولفات پتاسیم ایوان فعال شد

ایلام- محمدرحیمی، رئیس سازمان صمت ایلام گفت: کارخانه سولفات پتاسیم ایوان بعد از گذشت دو سال تعطیلی فعال شده است.

رضا محمدرحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کارخانه سولفات ایوان بعد از دو سال تعطیلی به تازگی به چرخ تولید بازگشته است، گفت: این کارخانه مدت کوتاهی است که مجددا شروع به تولید کرده و راه اندازی شده است.

وی گفت: استمرار روند تولید در این کارخانه نیاز به مراقبت دارد تا این برگشت به تولید ادامه داشته باشد و مقطعی نباشد، همچنین مسائل آنها نیز باید مرتب رصد شود.

رئیس سازمان صمت ایلام اضافه کرد: بحث اصلی در واحدهای صنعتی تعطیل شده استان احصاء و دسته بندی مسائل و مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه با استفاد از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور دستگاه های اجرایی تشکیل می شود، مسائل طرح های تولیدی و صنعتی در این کارگروه مطرح می شود، بیان کرد: بعد از احصای مسائل، مشکلات واحدهای تولیدی را با دستگاه های قضایی و دیگر دستگاه ها را تاجایی که بتوانیم حل می کنیم.

احصای مشکلات واحدهای تولیدی در استان ایلام
محمدرحیمی افزود: شرط اصلی برای احیاء و بازگشت به چرخه تولید در یک واحد صنعتی این است که مدیران شرکت خود پای کار، علاقمند و عزم و اراده لازم را داشته باشند تا در کنار اقداماتی که دستگاه های اجرایی و دولتی انجام می دهند به سمت راه اندازی مجدد واحدها حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: برخی از واحدها دارای مشکل تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش، برخی دیگر از واحدها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و خطوط را باید اصلاح کنند.

رئیس سازمان صمت ایلام اضافه کرد: بعضی از واحدهای تولیدی نیز انباشت بدهی بانکی دارند که همه این مشکلات تعیین تکلیف می شوند.

محمدرحیمی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی نیز دارای مشکل تامین زیرساخت ها مانند آب و برق هستند، تامین مواد اولیه نیز برای واحدهای تولیدی بسیار مهم است، برای همه این موارد سعی شده با هماهنگی سایر دستگاه ها واحدهایی که غیرفعال هستند را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی افزود: امسال هدف گذاری فعال شدن ۲۵ واحد صنعتی و معدنی در استان انجام شده و بر اساس آخرین آمار تاکنون حدود ۱۳ واحد صنعتی و معدنی احیاء شده است.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha