۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶
بودجه ارزی از ریالی تفکیک شود
کارشناس مسائل اقتصادی:

بودجه ارزی از ریالی تفکیک شود

کارشناس بودجه و شرکت‌های دولتی اندیشکده اقتصاد مقاومتی در رادیو گفت‌وگو با تأکید بر لزوم تفکیک بودجه ارزی از بودجه ریالی گفت: بودجه ارزی باید صرف مصارف ارزی و بودجه ریالی هم باید صرف مصارف ریالی شود.

به گزارش بازار، عباس عباسپور، کارشناس بودجه و شرکتهای دولتی اندیشکده اقتصاد مقاومتی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد سهم درآمدهای نفتی در بودجه ۱۴۰۱ گفتگو کرد.

عباسپور با تأکید بر لزوم تفکیک بودجه ارزی از بودجه ریالی گفت: بودجه ارزی باید صرف مصارف ارزی و بودجه ریالی هم باید صرف مصارف ریالی شود.

وی با بیان اینکه درآمدهای دلاری و ارزیِ ناشی از صادرات نفت، نباید صرف بازپرداخت اوراق منتشر شده و پرداخت حقوق و دستمزد و بودجه دستگاه ها شود افزود: این درآمدها باید از طریق اتمام پروژه های عمرانی نیمه کاره صرف توسعه زیرساخت ها و تکنولوژی های به روز و نهایتاً توسعه کشور شود.

کارشناس بودجه در اندیشکده اقتصاد مقاومتی معتقد است که در حال حاضر اقتصاد سیاسی ایران آمادگی لازم برای تفکیک بودجه ارزی از ریالی را دارد و لذا باید به سمت کارآمدسازی منابع نفتی حرکت کرد.

عباسپور درمورد یارانه انرژی نیز اینطور گفت: یارانه انرژی و هزینه فرصتی که وجود دارد به این اعداد و ارقام بزرگی که می گویند نزدیک نیست و طبق تخمین ها حدود ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار است که آن هم بیشتر مربوط به بنزین است.

وی حذف تخفیفات مالیاتی زائد و تعریف پایه های مالیاتی جدید را برای تأمین هزینه های پیش بینی شده در بودجه ضروری دانست و بر تحقق آن تأکید کرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha