۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مردم مرغ را بیشتر از کیلویی ۳۱ هزار تومان نخرند
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

مردم مرغ را بیشتر از کیلویی ۳۱ هزار تومان نخرند

تبریز-رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار و ۷۰۰تومان و مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان ۳۱ هزار تومان است و مردم نباید مرغ را بیشتر از کیلویی ۳۱ هزار تومان خریداری کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در هشتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی اظهار داشت: از آنجایی‌که موضوع گرانفروشی و قطعه بندی مرغ در جامعه مطرح بوده و ایجاد التهاب نموده است این موضوع به عنوان دستور پیش از جلسه مطرح شده و تلاش می شود با همکاری سازمان صمت و سازمان دامپزشکی و اتاق اصناف در مدتی که جهادکشاورزی در حال تعریف فرایند جدیدی در حوزه عرضه می باشد با نظارتهای صورت گرفته این امر در بازار خللی ایجاد نکنند.

وی با بیان اینکه وجود تنوع در بازار طبق ذائقه ها و سلایق مختلفی که وجود دارد امری طبیعی است،گفت: تقاضا برای قطعه بندی مرغ در بازار را نمی توان انکار نمود اما مسئله قیمت بسیار بالایی است که برای محصول قطعه بندی شده ارائه می شود.

فتحی گفت: در ستاد تنظیم بازار استان اجماع عمومی بر این بوده است که ۱۵ درصد کشتار صورت گرفته می تواند به واحدهای قطعه بندی منتقل شود اما اکنون این میزان به ۵۰ درصد رسیده است و این امر به کاهش قدرت خرید بخشی از مردم که از توانایی لازم برخوردار نیستند می گردد که نمی توانند مرغ آماده به قیمت مصوب دولتی ۳۱ هزار تومان تهیه نمایند بنابراین باید قطعه بندی طبق یک نرم تعریف شده اتفاق بیفتد زیرا واقعیت اینست که حدود ۸۰ درصد مردم توان خرید محصول قطعه بندی شده که قیمت آن طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار بسیار افزایش می یابد را ندارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: این امر که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کشتار تبدیل به قطعه بندی شود قابل قبول است اما مراکز قطعه بندی نیز باید مورد تفکیک قرار گیرند و کشتارگاهها و واحدهای قطعه بندی که مجوز این کار را دارند باید از فروشگاههای عرضه که بصورت غیربهداشتی خود اقدام به قطعه بندی می کنند مجزا شوند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد فروشگاههای عرضه برای کنترل موارد بهداشتی جزو شرح وظایف سازمان دامپزشکی می باشد، اظهار داشت: گروه های نظارتی سازمان دامپزشکی این موضوع را مورد رسیدگی قرار می دهند اما بدلیل فراوانی این فروشگاهها، یک نفر از ناظران سازمان صمت نیز در رسیدگی و کنترل قطعه بندی طبق میزان مجاز و رعایت موارد بهداشتی شرکت خواهد کرد و تلاش خواهد شد با همکاری رسانه ها مردم نیز در جریان این امر قرار گیرند. هدف از این نظارت اعمال قانون در کنار مجاب نمودن این صنف به غیرقانونی بودن قطعه بندی خودسرانه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه قیمت مصوب ۳۱ هزار تومان در این مدت باید در تمام فروشگاه‌های عرضه نصب گردد، گفت: نصب قیمت در فروشگاهها به خودکنترلی و کنترل مشتری منجر خواهد گردید از این رو صنفهای مربوطه به هر طریق ممکن باید در جریان این امر واقع شوند و اکیپ های نظارتی نیز باید کنترل این موضوع را مدنظر قرار دهند.

گفتنی است طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده  ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان، در کشتارگاه ۲۸ هزار تومان و مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان ۳۱ هزار تومان است و مردم نباید مرغ را بیشتر از کیلویی ۳۱ هزار تومان خریداری کنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ازبندرامام خمینی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      خوزستان بازرس نداره مسول نداره کیلویی 40 تومان
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      شما می فرماید کیلو ۳۱ بیشتر نخرید وقتی سر تا سر بازر ومغازه کبلوی ۳۷ت۳۸ تومان است من مصرف کننده چکار کنم نخرم که ندارم صبر کنم که فردا شده ۴۰ شما مسولین مربوطه باید جلو گران فروشی را بگیرند همین امروز یک عدد مرغ ۱۰۵ هزار تومان شد مجبریم
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      چشم از ۳۱ بالا نمیخرم ،لطف کردین اطلاع دادین ...
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      شما باید به اجاره نشین ها مجوز فروش ندهید عقل سالم از خود سوال میکند ایشان بدون دزدی از کجا اجاره پرداخت کند یا دستور ریاست های خوش خیال برآورد کند