۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
تکذیب ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج

تکذیب ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج

خجسته مهر، معاون وزیر نفت ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج را تکذیب کرد.

به گزارش بازار، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: گشایش‌های خوبی در زمینه صادرات نفت و میعانات نفتی ایجاد شده و این صادرات طبق قوانین بازار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تهاتر نفت با کالاهایی نظیر برنج صحت ندارد افزود: ما هیچ محدودیتی در وصول وجوه حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: صادرات و فروش نفت براساس قواعدی در جهان انجام می‌شود و صادرات نفت ما نیز مستثنی از قواعد بازار نیست.

وی درباره احتمال وجود منابع هیدروکربوری در خزر هم گفت: در خزر ساختاری به نام چالوس داریم که باید مراحل اکتشافی آن تکمیل شود و پس از تعیین دقیق ذخایر آن می‌توان آن را در آمارهای رسمی منابع هیدروکربوری کشور به حساب آورد.

خجسته‌مهر افزود: شعار ایران در ارتباط با همسایگان، تعامل سازنده بجای رقابت بازدارنده است و سهم منابع نفت و گاز در خزر در چارچوب رژیم حقوقی موجود است.

وی گفت: ممکن است بحث‌های کارشناسی درباره ساختار چالوس مطرح شده باشد، اما هیچ‌گونه مذاکره مشخصی درباره این ساختار صورت نگرفته و مقدار ذخایر آن هم هنوز رسما اعلام نشده است.

محسن خجسته‌مهر درباره آخرین خبرها از مذاکره با شرکت‌های چینی برای توسعه میدان‌های نفتی گفت: مذاکره با شرکت‌های چینی برای توسعه میدان‌های نفتی در حال انجام است که پس از حصول به توافق نهایی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha