سلیقه ای عمل کردن در۳ سال گذشته به صادرات کشور لطمه زد | ادامه چالش های صدور کارت بازرگانی
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

سلیقه ای عمل کردن در۳ سال گذشته به صادرات کشور لطمه زد | ادامه چالش های صدور کارت بازرگانی

خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در ۲ یا ۳ سال گذشته به علت سلیقه‌ای عمل کردن و عدم مشورت با بخش خصوصی به صادرات کشور لطمه بزرگی وارد شد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «مسعود خوانساری» در نشست نمایندگان تشکل های بخش خصوصی با رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: افزود: با توجه به افزایش ۳ برابری قیمت دلار انتظار این بود که صادرات کشور نیز طی ۲ و یا ۳ سال گذشته به سه برابر افزایش یابد در حالی که کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: با این حال وجود مدیران جوان در حوزه صادرات کشور نشان می دهد که ما گوش شنوایی داریم که می‌تواند به مسائل و پیشنهادات فعالان عرصه تجارت کشور توجه کند.

امیدواریم با محوریت سازمان توسعه تجارت مشکلات حل شود 
خوانساری اظهارداشت: در نشستی که با رئیس سازمان توسعه تجارت داشتیم و با توضیحاتی که ایشان ارائه دادند، تسلط وی به امور مشخص بود و انتظار داریم با محوریت این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت کشور بتوانیم بسیاری از مشکلات صادرات را برطرف کنیم و شاهد یک حرکت جدید در صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای هدف باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تأکید کرد: البته تشکل‌های بخش خصوصی نیز باید حرفی برای گفتن داشته باشند و صرفاً از طرح مسائل به صورت کلی و یا مسائل شخصی باید پرهیز شود.

اگر ما بتوانیم با سازمان توسعه تجارت هم صدا باشیم و یک هدف را دنبال کنیم با تریبون بخش خصوصی می‌توانیم بسیاری از مشکلات و چالش‌های فراروی صادرات را برطرف کنیم

خوانساری افزود: نباید انتظار داشت که تنها سازمان توسعه تجارت بتواند مسائل و مشکلات صادرات کشور را حل کند، زیرا در حوزه دستگاه‌های اجرایی و دولتی هر یک حرف خود را می زنند، ولی اگر ما بتوانیم با سازمان توسعه تجارت هم صدا باشیم و یک هدف را دنبال کنیم با تریبون بخش خصوصی می‌توانیم بسیاری از مشکلات و چالش‌های فراروی صادرات را برطرف کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بیان کرد: بدون تردید ارائه راهکارهای مناسب می تواند با همکاری سازمان توسعه تجارت به توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در کشور منجر شود.

دولت در صدور کارت بازرگانی ملاحظات زیادی دارد، اما در فرآیند صدور، درخواست ما این است که با رعایت ضوابط و مقررات دولتی صدور این کارت به اتاق‌های بازرگانی با نظارت کامل دولت محول شود

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تهران نیز از برگزاری این نشست تشکر کرد وگفت: دولت در صدور کارت بازرگانی ملاحظات زیادی دارد، اما در فرآیند صدور، درخواست ما این است که با رعایت ضوابط و مقررات دولتی صدور این کارت به اتاق‌های بازرگانی با نظارت کامل دولت محول شود.

«بهمن عشقی» افزود: در این صورت کار سازمان توسعه تجارت کمتر خواهد شد اما امکان پایش و مراقبت بیشتر خواهد شد و این به کارآمدی دولت نیز منجر خواهد شد.

رفع مشکلات صادرات پیگیری خواهد شد
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی اتاق تهران یادآورشد: با توجه به برگزاری این نشست انشاالله اعضای هیات نمایندگان و تشکل‌های بخش خصوصی که مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند طی نامه ای که خدمت رئیس سازمان توسعه تجارت ارسال خواهد شد، پیگیری خواهند کرد.

در این نشست در اتاق بازرگانی تهران، رئیس سازمان توسعه تجارت در جریان مشکلات صادر کنندگان ایرانی قرار گرفت و مقرر شد تا رفع مشکلات موجود برگزاری این نشست ها با پارلمان بخش خصوصی همچنان ادامه پیدا کند.

بسیاری از صادرکنندگان ایرانی خواستار رفع مشکلات رفع تعهدات ارزی ناشی از صادرات، ضمانت نامه های بانکی ها، اجرای مشوق های صادراتی، تسهیل در صدور کارت های بازرگانی، تسهیل واردات مواد اولیه از گمرکات، توجه جدی به مسایل و مشکلات صادرات خدمات فنی و مهندسی شدند.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha