۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
منتظر خارجی‌ها نمی‌مانیم
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

منتظر خارجی‌ها نمی‌مانیم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه از ورود سرمایه‌های خارجی استقبال می‌کنیم، گفت: اگر به هر دلیلی سرمایه‌گذاری خارجی محقق نشود، سناریوهای مختلف روی میز است و منتظر خارجی‌ها نمی‌مانیم.

به گزارش بازار به نقل از شانا، محسن خجسته‌مهر بعدازظهر امروز (شنبه، ششم آذرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح مهمترین اقدام‌ها و اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: این شرکت از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کند، اما اگر به هر دلیل سرمایه‌گذاری خارجی محقق نشود ما سناریوهای مختلف داریم و این سناریوها روی میز است و نمی‌خواهیم زمان را از دست دهیم.

وی افزود: این توان بالفعل و بالقوه در کشور وجود دارد تا کسی نتواند تکانه‌ای به اقتصاد کشور وارد کند و این همان اقتصادی مقاومتی است؛ اقتصاد مقاومتی یعنی آمادگی کامل در هر شرایط و هر حالت.

خجسته مهر افزود: ایران نخستین دارنده منابع هیدروکربوری جهان و دومین دارنده منابع گازی در جهان است و تا ده سال آینده ظرفیت تولید گاز ایران به یک ونیم میلیارد متر مکعب در روز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم، باید تا ده سال آینده بیش از ۹۰ میلیارد دلار برای توسعه میادین گاز کشور سرمایه گذاری کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: با تحقق اهداف تولید نفت ایران، صادرات نفت به ۱.۵ برابر بیشتر از زمان قبل از تحریم خواهد رسید.

محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت در ادامه نشست خبری افزود: اقتدار هر کشور ۵ مولفه مهم دارد؛ یکی از مهمترین مولفه ها، اقتصادی است که ذخایر نفت و گاز تضمین‌کننده این مولفه است.

وی اضافه کرد: شرکت ملی نفت ایران دارای ۴۰۰ مخزن نفت و گاز با مجموع ذخایر حدود ۱۲۰۰ میلیارد بشکه است که ۳۴۰ میلیارد بشکه از این میزان به روش کنونی قابل برداشت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: هنوز همه ظرفیت اکتشافی ایران در حوزه دریایی و خشکی احصا نشده است و بعدها به میزان ذخایر نفت و گاز ایران افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است تولید گاز به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز و ظرفیت تولید نفت به بیش از ۵ میلیون بشکه در روز برسد.

خجسته مهر تاکید کرد: برای تحقق اهداف تولیدی بخش نفت به ۱۰ میلیارد دلار و برای بخش گاز به ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در دوره ۱۰ ساله نیاز است.

وی تاکید کرد: اگر اهداف تولید نفت محقق شود صادرات نفت ایران به ۱.۵ برابر بیشتر از زمان قبل از تحریم خواهد رسید.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha