۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
دریافت انرژی یارانه‌ای توسط صنایع باید به رقابت‌پذیری محصولات کمک کند

دریافت انرژی یارانه‌ای توسط صنایع باید به رقابت‌پذیری محصولات کمک کند

اصفهان - رئیس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: دریافت انرژی یارانه‌ای توسط صنایع باید به رقابت‌پذیری محصولات کمک کند و حداقل در قیمت مصرف کننده برای صنایع پایین‌دست عادلانه باشد.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با انتقاد از مصرف انرژی‌های یارانه‌ای صنایع بزرگ و کارخانه‌ها به ویژه در اصفهان اظهار داشت: سالهای دور با آغاز هدفمندی یارانه‌ها بحث بر سر این بود که صنایع بزرگ، انرژی‌هایی مانند گاز، برق و آب را با قیمت ناچیزی مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچند که به تدریج هزینه انرژی‌های مصرفی کارخانه‌ها و صنایع به قیمت تمام شده و رسمی سوق پیدا کرده است اما همچنان با قیمت‌های جهانی فاصله دارد که در این صورت در صنایع بزرگ چنین سودهای کلانی هم دیده نمی‌شد.

انرژی رایانه‌ای همراه با مدیریت قیمت
رئیس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس خاطر نشان کرد: از طرف دیگر برخی اعتقاد دارند که اگر به قیمت جهانی برسد دیگر قابل رقابت با تولیدات جهانی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه یارانه دادن به تولید، در مجموع به عنوان عاملی است که دولت بتواند قدرت رقابت را در بازار تولید مدیریت کند، تصریح کرد: البته باید قیمت تمام شده محصولات را نیز مدیریت کند و از این جهت این امر مفید است.

رقابت‌پذیری در بازار تولید با انرژی رایانه‌ای
فولادگر ادامه داد: اما اگر صنایع انرژی رایانه‌ای دریافت کنند و در بازار رقابت تولید عقب باشند و محصولاتشان همچنان گران باشد، منطقی نیست.

وی با بیان اینکه این یارانه دادن‌ها باید به رقابت‌پذیری محصولات در کیفیت کمک کند، گفت: این امر باید حداقل در قیمت مصرف کننده برای صنایع پایین دست عادلانه باشند و یا سود آن به زنجیره تولید بازگردد.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha