۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
ابهام در میزان خالص ارزش دارائی شرکت های سرمایه گذاری استانی

ابهام در میزان خالص ارزش دارائی شرکت های سرمایه گذاری استانی

ابهام در میزان خالص ارزش دارائی شرکت های سرمایه گذاری استانی وجود دارد، زیرا در محاسبه ارزش افزوده پورتفوی بورسی، بهای تمام شده شرکت ها به شرکت های استانی با عدد اعلامی همخوانی ندارد.

بازار؛ گروه بورس: یکی از ابهامات مهم شرکت های سرمایه گذاری استانی، میزان خالص ارزش دارائی (NAV)  شرکت ها است، در محاسبه ارزش افزوده پورتفوی بورسی، بهای تمام شده این شرکتها برای شرکت های استانی با عدد اعلامی شرکت ها تناسبی ندارد.

براساس ارزیابی ها ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار شده که در مجموع ۴۹ شرکت هستند ارزش ۳۶ شرکت بورسی در زمان واگذاری ۲۳۰۳۹۶ میلیارد تومان بوده و ارزش روز آنها در پایان تابستان به ۱۰۰۶۳۰۲ میلیارد تومان رسیده است و ارزش ۱۳ شرکت غیربورسی  ۳۵۹۶ میلیارد تومان در زمان واگذاری بوده و ارزش روز آنها همان میزان ثبت شده و در نهایت مجموع ارزش این شرکت ها در زمان واگذاری ۲۶۶۳۶ میلیارد تومان تعیین شده که در زمان محاسبه در تابستان امسال ۱۰۰۹۸۹۸ میلیار تومان اعلام شده است.

ابهام در میزان خالص ارزش دارائی شرکت های سرمایه گذاری استانی

در واقع ارزش کل دارایی های واگذار شده به ۳۱ شرکت سهام عدالت استانی اعم از بورسی و غیربورسی ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که پورتفوی یک شرکت سرمایه گذار استانی مانند سرمایه گذاری استان خوزستان(نماد وسخوز) نشان می دهد که بهای تمام شده پورتفوی بورسی آن ۲۷.۴ هزار میلیارد تومان اعلام شده است. اینکه مبنای این اعداد اعلامی از کجا آمده مبهم است و اگر اعداد اعلامی براساس مقطع واگذاری اصلاح شود خالص ارزش دارایی های شرکت های استانی رشد عجیبی خواهد داشت!

کد خبر: ۱۱۹٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha